Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się

Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się
Strona Główna/Artykuły/246 klientów FM Logistic w WMS-ie Reflex

INTELIGENTNE TECHNOLOGIE

246 klientów FM Logistic w WMS-ie Reflex

W 2016 r. FM Logistic podjęła decyzję o przejściu z opracowanego we własnym zakresie oprogramowania do zarządzania magazynem na system Reflex WMS w celu zarządzania procesami klientów o złożonych przepływach logistycznych. W 2022 r. przeniesiono do niego trzy czwarte procesów w Europie Zachodniej, Środkowej i Wschodniej. Zespoły dostawcy usług logistycznych dokonały migracji i nowych uruchomień całkowicie samodzielnie. Nawiązane z Hardis Group partnerstwo we wspólnym rozwijaniu systemu umożliwiło firmie FM Logistic standaryzację procesów dzięki ciągłemu wzbogacaniu oferowanych przez Reflex WMS funkcji.


Data publikacji: 17.07.2025

Data aktualizacji: 17.07.2025

Podziel się:

Kontekst i cele

Założona w 1967 r. firma FM Logistic stopniowo stawała się jednym z liderów logistyki zarówno we Francji, jak i na arenie międzynarodowej, szczególnie na rynkach produktów szybko zbywalnych (FMCG), farmaceutycznym, kosmetycznym i e-commerce. W zarządzaniu logistyką swoich klientów FM Logistic opierała się w 60% na systemach WMS opracowanych we własnym zakresie. Dostosowanie ich do złożonych kompletacji oraz specyficznych potrzeb e-commerce i omnichannel okazało się zbyt kosztowną inwestycją. W 2013 r. dostawca usług logistycznych postanowił stopniowo zastępować je komercyjnym rozwiązaniem, dzięki czemu wewnętrzny dział usług IT mógł skupić się na integracji systemu, a nie na opracowywaniu konkretnych rozwiązań.

Rozwiązanie

Po przeanalizowaniu rozwiązań kilku dostawców oprogramowania FM Logistic wybrała w 2014 r. dla całej grupy system Reflex WMS. Oprócz elastycznej konfiguracji ustawień i solidności rozwiązania, firmę FM Logistic przekonała zdolność Hardis Group do zaprojektowania podstawowego modelu (ang. core model) dostosowanego do sektorów działalności klientów i bezpośrednio połączonego z innymi narzędziami informatycznymi, co umożliwiło szybkie uruchomienie systemu w kolejnych obiektach. Od 2016 r. 246 klientów przeniesiono do Reflex WMS lub na nim uruchomiono: 133 w Europie Zachodniej (Francja, Włochy i Hiszpania), 79 w Europie Środkowej (Polska, Czechy, Słowacja i Rumunia) i 34 w Europie Wschodniej (Rosja i Ukraina). Rozwiązanie wykorzystywane jest obecnie w ośmiu językach: francuskim, angielskim, włoskim, hiszpańskim, polskim, rosyjskim, czeskim i rumuńskim. Pomiędzy FM Logistic i Hardis Group rozwinęło się prawdziwe partnerstwo mające na celu udoskonalenie systemu Reflex WMS: dostępne w standardzie nowe funkcje i API umożliwiają dostawcy usług logistycznych szybkie wdrażanie tego rozwiązania oraz łatwiejsze łączenie go z ekosystemem rozwiązań logistycznych (tj. zarządzanie środkami transportu i ich rezerwacja, co packing, kontrola, systemy mechaniczne itp.).

KORZYŚCI Z WDROŻENIA REFLEX WMS


• Konfigurowalne, stabilne i skalowalne rozwiązanie do zarządzania magazynem.
• Optymalizacja złożonych kompletacji.
• Wdrożenie core model, co pozwala skrócić czas uruchomienia.
• Samodzielność we wdrażaniu systemu Reflex WMS.
• Łatwość obsługi i lepsze wrażenia użytkownika.
• Możliwość sterowania zmechanizowanymi i zrobotyzowanymi systemami.


 

Jarosław Dąbrowski

Dyrektor Handlowy
Reflex w Hardis Group Polska

Zobacz również


Przeczytaj