ZARZĄDZANIE
350 m do najbliższego APM. Jakie zmieniają się europejskie sieci dostaw poza domem?
Dostawy poza domem (OOH), w tym punkty PUDO i automaty paczkowe (APM), stają się jednym z kluczowych elementów logistyki ostatniej mili w Europie. Jakie są główne trendy, kierunki rozwoju i wyzwania w tym obszarze? Jak rosnąca rola OOH wpłynie na konsumentów, operatorów i rynek e-commerce? Odpowiedzi na te pytania przynosi najnowszy raport „Out-of-Home Delivery in Europe 2025: PUDOs and Automated Parcel Machines” przygotowany przez Last Mile Experts. W artykule prezentuję najważniejsze wnioski z tego opracowania.
Data publikacji: 29.09.2025
Data aktualizacji: 24.10.2025
Podziel się:

Ten artykuł jest dostępny tylko dla użytkowników z wykupioną prenumeratą.
Jesteś już subskrybentem? Zaloguj się
Zaloguj się, aby kontynuować czytanie.
Prenumeruj

Mirek Gral
VP & Partner
Last Mile Experts
Od ponad 30 lat związany z branżą KEP, przeszedł wszystkie szczeble działalności operacyjnej od stanowiska kuriera po dyrektora operacyjnego UPS Polska. Od 1996 r. pracując w strukturach M.S. Stolica odpowiadał za działania operacyjne i współpracę z międzynarodowymi sieciami kurierskimi OCS, Airborne Express, FedEx, Aramex, GDA oraz Net Express. Zarządzał wieloma projektami UPS zarówno w Polsce jak i za granicą. Od początku 2020 r. jako konsultant w firmie Last Mile Experts doradza klientom branżowym oraz inwestorom finansowym w kwestiach strategicznych i operacyjnych, koncentrując się na audytach, wsparciu procesów M&A, optymalizacji ostatniej mili i procesach operacyjnych branży KEP oraz e-commerce zarówno w Europie, jak i na innych kontynentach.
Zobacz również


