Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się

Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się
Strona Główna/Artykuły/Auchan i Żabka popularyzują kody 2D na polskim rynku

INTELIGENT TECHNOLOGIES

Auchan i Żabka popularyzują kody 2D na polskim rynku

Sieci handlowe Auchan i Żabka podpisały list intencyjny z GS1 Polska dotyczący wdrażania kodów dwuwymiarowych GS1. Chcą promować innowacyjne oznakowanie produktów, którego podstawą będą standardy GS1.


Data publikacji: 06.12.2023

Data aktualizacji: 07.12.2023

Podziel się:

Przedstawiciele sieci Żabka Polska podpisali list intencyjny z GS1 Polska na początku lipca, a miesiąc później to samo zadeklarowali przedstawiciele sieci Auchan. Wiodący na polskim rynku detaliści zobowiązali się do współpracy przy wdrażaniu dwuwymiarowych kodów, np. GS1 DataMatrix,  na oferowanych produktach.

Kody 2D: innowacja w handlu detalicznym

GS1 DataMatrix to kod dwuwymiarowy bazujący na standardach GS1. Jest niewielkich rozmiarów, ale może przechować dużo więcej informacji niż tradycyjny kod kreskowy, np. EAN.

Co więcej, kody 2D dają się łatwo skanować, nawet jeżeli są nadrukowane na miękkich
i nieregularnych opakowaniach. Ich wdrożenie pozwala zwiększyć wydajność w punktach kasowych i usprawnić obsługę klientów.

Kody 2D poprawiają także zarządzanie zapasami produktów spożywczych o krótkim terminie przydatności do spożycia. Personel dzięki temu może automatycznie kontrolować daty i obniżać ceny, a także zwiększyć bezpieczeństwo klientów poprzez blokadę sprzedaży produktów po terminie.

Franczyzobiorcy i dostawcy Żabki zyskują dzięki kodom 2D

W 2022 roku sieć Żabka zastąpiła kody jednowymiarowe (liniowe) kodami dwuwymiarowymi. Dzięki temu liczba reklamacji czytelności kodu na miękkich opakowaniach kanapek i pieczywa spadła z 562 (styczeń 2022 – wrzesień 2022) do 0 w ciągu 3 miesięcy
od wdrożenia.

Dzięki kodom GS1 DataMatrix zyskali przede wszystkim franczyzobiorcy sieci. Rozwiązanie ograniczyło straty spowodowane marnowaniem żywności i poprawiło zarządzanie zapasami. Nowe rozwiązanie przyczyniło się też do efektywniejszego wykorzystania danych zawartych bezpośrednio w kodzie 2D u dostawcy produktów świeżych do Żabki.

– Kody 2D to przyszłość handlu: usprawniają i przyspieszają operacje, zwiększają zadowolenie klientów, a dodatkowo ograniczają marnowanie żywności – podsumowuje Joanna Redmer, Prezes GS1 Polska.

Źródło: GS1 Polska

Zobacz również


Przeczytaj