Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się

Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się
Strona Główna/Artykuły/Dematic automatyzuje centrum dystrybucji producenta zabawek HABA Group

MAGAZYN

Dematic automatyzuje centrum dystrybucji producenta zabawek HABA Group

Dematic zautomatyzował logistykę zwrotów i wysyłek w zakładzie HABA Group B.V. & Co.KG. W tym celu specjalista ds. intralogistyki zainstalował w centrum dystrybucyjnym w Bad Rodach, gdzie wspiera producenta zabawek w szybkiej i efektywnej realizacji zamówień e-commerce, oszczędzający miejsce kieszeniowy system sortowania Dematic. Firma dystrybuuje stamtąd produkty pod markami HABA, Qiero!, Fitz i Jako-O.


Data publikacji: 15.10.2020

Data aktualizacji: 27.06.2023

Podziel się:

Zautomatyzowany system podwieszany na adapterach rolkowych magazynuje i sortuje jednocześnie przedmioty wiszące i leżące, jak również płasko pakowane przedmioty i kartony. Artykuły są automatycznie pobierane do kieszeni i opróżniane. Dzięki temu system nadaje się do w pełni zautomatyzowanego przetwarzania zamówień w typowym handlu elektronicznym, a także do wielokanałowej sprzedaży detalicznej. W HABA Group sortownik kieszeniowy jest łącznikiem pomiędzy działami przyjęcia i wysyłki towarów na dwóch piętrach. W sumie można przechowywać do 40 000 produktów w 18 pętlach buforujących, w których krążą kieszenie i czekają na przydział nowych zamówień. Dzięki rozwiązaniu Dematic zwracane towary są w najkrótszym możliwym czasie ponownie gotowe do sprzedaży.

„Nasze wcześniejsze zarządzanie zwrotami nie odpowiadało już wymogom nowoczesnego e-commerce”. Dzięki kieszeniowemu systemowi sortowania Dematic skracamy czas dostępu do zwracanych produktów i jak najszybciej udostępniamy je do ponownej wysyłki”, wyjaśnia Torsten Kreußel, Head of Processmanagement, Production and Logistics at HABA Group B.V. & Co.KG. Firma z Bad Rodach przywiązywała szczególną wagę do faktu, że nowa technologia może być bezproblemowo zintegrowana z istniejącym zakładem. Dematic wykorzystał zatem do instalacji niewykorzystaną wcześniej przestrzeń powietrzną w centrum dystrybucyjnym.

Do transportu towarów system wykorzystuje kieszenie, które są zawieszone na rolkach w celu zaoszczędzenia miejsca i poruszają się na szynie napowietrznej. Dzięki modułowej budowie i zmiennej długości łańcucha, kompaktowy sortownik kieszeniowy może być zainstalowany w prawie każdym środowisku pracy. W kieszeniach można przechowywać różne kształty i rozmiary produktów o wadze do trzech kilogramów. „Poszczególne kieszenie mogą być identyfikowane za pomocą tagów RFID i kodów kreskowych, dzięki czemu zawsze możemy stwierdzić w systemie, gdzie znajduje się każdy przedmiot”, mówi Kreußel.

Po przetworzeniu zwrotów, automatyczny załadunek kieszeni odbywa się na parterze. Następnie system transportuje kieszenie na drugie piętro za pomocą pochylonego przenośnika. Tam towary krążą w dynamicznym buforze, który może tymczasowo przechowywać około 40 000 produktów na 18 pętlach transportowych, każda o długości 128 metrów. W przypadku przydzielenia zlecenia, sorter transportuje żądany towar do kolektora kieszonkowego, który poprzez kompletację partii przydziela go do 17 równoległych stosów poszczególnych partii. Na stanowiskach przepakowywania cała partia jest konsolidowana z towarem z magazynu ręcznego. W tym celu system automatycznie rozładowuje kieszenie w uprzednio zdefiniowanych miejscach i po ich zamknięciu transportuje je drugim szybem transportującym z powrotem do sekcji pustych kieszeni na parterze, gdzie czekają na następne wykorzystanie. „Sortownik kieszeniowy może rozładować nawet 750 artykułów na godzinę”, zauważa Kreußel.

Już na etapie planowania Dematic rozważał ewentualną rozbudowę kieszeniowego systemu sortowania. W ten sposób HABA Group może łatwo zwiększyć wydajność instalacji, a tym samym elastycznie reagować na zmiany. Jednak Kreußel jest już zadowolony z wysokiej dostępności towarów, zwłaszcza zwrotów, którą gwarantuje sortownik kieszeniowy: „To co kiedyś trwało kilka dni, teraz zajmuje poniżej godziny. Dzięki temu oszczędzamy zarówno czas, jak i pieniądze, a także zapewniamy jeszcze większą satysfakcję klienta dzięki krótszym terminom dostaw”.

źródło: www.dematic.com

Zobacz również


Przeczytaj