Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się

Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się
Strona Główna/Artykuły/eLogiq – wykorzystanie chmury przyszłością optymalizacji magazynów

INTELIGENT TECHNOLOGIES

eLogiq – wykorzystanie chmury przyszłością optymalizacji magazynów

Rozwijająca się branża logistyki staje przed dużym wyzwaniem brak optymalizacji czynności przeprowadzanych w magazynie może obniżyć efektywność pracy. Oprogramowanie chmury danych z wykorzystaniem Real-Time-Data pozwala zniwelować ryzyko strat i poprawić procesy.


Data publikacji: 08.08.2023

Data aktualizacji: 08.08.2023

Podziel się:

wykorzystanie-chmury-w-magazynach

Innowacyjność oparta na danych zebranych w chmurze

Chmury danych pozwalają nie tylko wykonać back-up na wypadek awarii oprogramowania, ale też stanowią ważne narzędzie pracy wielu biznesów. Element Logic proponuje wykorzystanie technologii w taki sposób, aby pomagała w codziennej pracy i jej optymalizacji. eLogiq jest scalone z innymi rozwiązaniami od tego samego producenta, dzięki czemu współtworzy rozbudowany ekosystem różnorodnych oprogramowań.

eLogiq powstało we współpracy z firmą Microsoft przy wykorzystaniu technologii Azure. Wspomniane partnerstwo to reakcja na potrzeby przemysłu, ale także jego ekspresowy rozwój, który wymaga łączenia sił i poszukiwania nowych rozwiązań.

Chmura jest w pełni zarządzana w SaaS. Dzięki temu biznes może udoskonalać organizację magazynowania adekwatnie do tempa rozwoju firmy w realnym czasie – i nie pozostawać w tyle za wciąż rosnącymi potrzebami klientów – mówi Anna Wiśniewska, Managing Director w Element Logic Poland.

Jedną z najbardziej problematycznych kwestii jest fakt, że wąskie gardło w procesie dostarczania produktów nie ma stałego charakteru i może obejmować różne etapy. Oprogramowanie bazujące na chmurze danych umożliwia szybką identyfikację problemu w realnym czasie i zapobiega poddaniu się negatywnym trendom na rynku. Wspiera też wzrost poczucia kontroli nad własną działalnością, dzięki czemu firma może efektywniej organizować przepływ do i z magazynu.

Jak działa eLogiq? Funkcjonowanie chmury skupia się na czterech głównych czynnościach:

  • gromadzeniu,
  • analizie,
  • udostępnianiu,
  • wykorzystywaniu strumieni danych z różnych źródeł jednocześnie.

eLogiq – część ekosystemu oprogramowania Element Logic

Optymalizacja danych w eLogiq przebiega dzięki ich gromadzeniu, a następnie strukturyzacji. Dane pochodzą zarówno ze źródeł wewnętrznych, jak i zewnętrznych, co umożliwia skuteczniejszą integrację. Niektore z tych źródeł to inne rozwiązania z ekosystemu programów Element Logic, takie jak: eManager, eOperator czy eController. Zintegrowane z nimi eLogiq optymalizuje działania w magazynie. Ważną częścią funkcjonowania tego ekosystemu jest autonomiczny charakter oprogramowania – na podstawie analizy i przeglądu zebranych danych samo się ono aktualizuje i dopasowuje.

Jak działają pozostałe elementy ekosystemu kluczowe dla funkcjonowania eLogiq?

  • eManager skupia się na sprawdzaniu lokalizacji towarów i stanu zapełnienia magazynu. Wbudowano w niego asystenta operatora do wykonywania zadań w AutoStore. Istnieje również możliwość zintegrowania ERP/WMS danego magazynu z systemami łańcucha dostaw. Współdziałając z systemem AutoStore, eManager pozwala na efektywniejsze kontrolowanie przyjmowania i wychodzenia towarów w magazynie.
  • eOperator to technologia oparta na inteligentnych algorytmach dzięki uczeniu maszynowemu wspomaga automatyzację kompletacji i umieszczania towarów w portach AutoStore. eOperator to efektywny sposób na usprawnienie łańcucha dostaw, wysoki poziom rentowności i szybki ROI.
  • eController również wspomaga efektywny przepływ towarów, lecz robi to poza systemem AutoStore. Pozwala na kontrolę przenośników, formiarek kartonów czy maszyn pakujących. eController doskonale sprawdza się do planowania strategii. Posiada funkcję tworzenia wizualizacji magazynów klientów. Dzięki temu można lepiej oszacować ewentualne potrzeby i ryzyka w procesie produkcji, a także od razu na nie reagować.

Dzięki synchronizacji z wspomnianymi programami eLogiq cechuje się szerokim wachlarzem przydatnych rozwiązań i funkcji. Posiada pulpit nawigacyjny, który wyświetla najważniejsze dane – w oparciu o mierzalne wskaźniki KPI i API. Dzięki temu eLogiq obrabia dostarczone dane i analizuje je, przedstawiając następnie w formie  łatwej do analizy  – dodaje Anna Wiśniewska.

System będzie wciąż modernizowany, aby dopasowywać się do potrzeb klientów. Element Logic planuje rozbudowanie go o takie funkcje, jak prognozy przepływu zasobów i szacowanych problemów, dalszą optymalizację magazynu, pozyskiwanie danych do udokumentowania zrównoważonego rozwoju czy zarządzenie ryzykiem. Tym samym eLogiq stanie się wsparciem w ogólnym rozwijaniu biznesu.

Długoterminowo naszym celem jest stworzenie zautomatyzowanego rozwiązania do magazynów, które samo się optymalizuje i dopasowuje, bazując na wglądzie w dane. To pozwoli tracić mniej czasu i uwolnić zasoby, które będzie można wykorzystać do innych zadań. Nasza digitalizacja i rozwiązania służące do optymalizacji procesów mogą być dostarczone w postaci gotowych usług, co oznacza, że klienci mogą skupić się na wartościach i wynikach, a mniej przejmować się samym procesem – wyjaśnia Sutharshan Nadarajah, Technology Director w Element Logic.

eLogiq – skuteczne usprawnianie pracy w magazynie

Działanie eLogiq opiera się więc na wychwytywaniu i pobieraniu danych z eManagera, AutoStore i oprogramowania lokalnego. Następnie eLogiq przygotowuje i sortuje dane, aby przejść do fazy ich przetwarzania. Element Logic planuje również dodać na tym etapie oprogramowania wykorzystujące API.

Wszystkie te elementy ekosystemu w połączeniu z najnowszym oprogramowaniem chmury danych eLogiq są przyszłością intralogistyki. Jego funkcje pozwalają na redukowanie kosztów obsługi magazynu i produkcji: obniżają koszt siły roboczej, jednocześnie utrzymując wzrost popytu. Umożliwiają wizualizację magazynów oraz dopasowanie produktywności do danej potrzeby. Oprogramowanie jest dodatkowym atutem, który pozwala na unikatowy wgląd w dane. Zaspokaja potrzebę tych, którzy chcą być bardziej proaktywni w zarządzaniu magazynem i redukowaniu przestojów w jego pracy. To prawdziwa innowacja automatyzująca działanie Twojego magazynu.

Opracowanie: Element Logic

Zobacz również


Przeczytaj