SUPPLY CHAIN
EUROPA W KONTENERZE
Komisja Europejska jeszcze na początku lat 90. wszem i wobec ogłosiła, że już wkrótce na europejskich szlakach transportowych dominowały będą pociągi towarowe, a ciężarówki stopniowo przejdą do lamusa. Dziś, blisko 30 lat po buńczucznych deklaracjach unijnych komisarzy, pozostał tylko niesmak. Takie w każdym razie można odnieść wrażenie, czytając wyniki audytu Europejskiego Trybunału Obrachunkowego, który wiosną br. – w zgodnej opinii komentatorów – zrównał z ziemią unijne mrzonki o kontenerowej potędze na torach. Ale czy wobec tego transport intermodalny stracił rację bytu? Wręcz przeciwnie, po nieszczęściach związanych z pandemią oraz rozpoczęciem wojny w Ukrainie wybił się na czołówki eksperckich dyskusji. Ale, co najważniejsze, nareszcie rozpoczęły się realne działania, aby intermodal stał się ważnym uzupełnieniem transportu ciężarowego.
Data publikacji: 30.09.2023
Data aktualizacji: 30.10.2023
Podziel się:

Ten artykuł jest dostępny tylko dla użytkowników z wykupioną prenumeratą.
Jesteś już subskrybentem? Zaloguj się
Zaloguj się, aby kontynuować czytanie.
Prenumeruj
Zobacz również