Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się

Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się
Strona Główna/Artykuły/Integracja spółek Europa Systems i EDOCS Systems

MANAGEMENT

Integracja spółek Europa Systems i EDOCS Systems

O procesie integracji dwóch spółek, rozwoju na nowych rynkach i budowaniu wspólnej kultury organizacyjnej z Marcinem Tomkiewiczem, prezesem zarządu Europa Systems, i Tomaszem Żabińskim, wizeprezesem zarządu EDOCS Systems rozmawia Dominik Jańczak – redaktor naczelny magazynu „Logistics Manager”.


Data publikacji: 17.05.2023

Data aktualizacji: 22.06.2023

Podziel się:

Dominik Jańczak: Europa Systems  realizuje kolejny etap integracji  z EDOCS Systems – czy mogliby Panowie opowiedzieć, jakie są główne powody tego połączenia z perspektywy każdej ze spółek.

Marcin Tomkiewicz: Z perspektywy Europa Systems kolejny etap integracji ma na celu poszerzenie portfolio naszych produktów i usług. Umożliwi nam dostarczanie klientom kompleksowych rozwiązań intralogistycznych integrujących systemy informatyczne z systemami automatyki, robotyki i mechaniki.

Tomasz Żabiński: Dla EDOCS Systems to kolejny krok w doskonaleniu kompetencji organizacyjnych i technologicznych. Integracja ułatwi zarówno pozyskiwanie, jak i realizację projektów na całym świecie, szczególnie w intensywnie rozwijających się branżach e-commerce, retail oraz tyre, gdzie w ostatnim czasie budowaliśmy nasze doświadczenia i wiedzę.

 

DJ: Budowanie nowych procesów w połączonych organizacjach nie należy do najłatwiejszych – Państwa firmy współpracowały jednak od dawna. Jak podchodzą Państwo do budowania wspólnej kultury organizacyjnej?

MT: Od początku współpracy pomiędzy naszymi organizacjami do tworzenia nowych procesów i budowy kultury organizacyjnej podchodzimy systemowo. Na pierwszym etapie współpracy zrealizowaliśmy projekt o nazwie Bridge 4.0, którego celem było opracowanie wspólnej platformy w obszarze organizacyjnym, która umożliwiła współpracę dwóch organizacji o różnej specyfice działania. W ramach projektu powstały procesy opracowane przy współudziale pracowników obu organizacji, co umożliwiło wypracowanie rozwiązań integrujących dobre praktyki i doświadczenia obu firm. Drugi etap integracji również jest wspierany projektem o analogicznym charakterze o nazwie communitiES, którego celem jest budowa tym razem już wspólnej kultury organizacyjnej.

 

DJ: Połączenie spółek pozwoli Państwu na umocnienie się na swojej pozycji, ale też ekspansję na nowe rynki. Czy są jakieś sektory rynkowe, gdzie upatrują Państwo szczególnej szansy na rozwój?

TŻ: Jednym z kluczowych sektorów, na którym koncentrujemy nasze aktualne działania rozwojowe jest e-commerce. Połączone kompetencje naszych organizacji dadzą nam solidne podstawy do ekspansji w tej branży. Mamy opracowane własne oprogramowanie MFC/WCS  wraz różnymi UVP, które – jak widać – budują dużą wartość dla nas i naszych klientów.

Również w dotychczasowych obszarach działalności, takich jak retail, tyre i inne, nasza pozycja ulegnie znaczącemu wzmocnieniu dzięki rozbudowie aktualnej oferty w obszarze automatyzacji, robotyzacji i cyfryzacji rozwiązań dla tych branż. Inwestujemy w dalszym ciągu w standaryzację naszej mechaniki oraz w kolejne innowacyjne wdrożenia w obszarach automatyki i MFC.

W drugiej połowie tego roku wprowadzamy na rynek kolejne nowe produkty i usługi. Jeśli chodzi o te drugie, należy wyróżnić kompleksowe rozwiązanie w ramach residual maintenence.

 

DJ:Opowiedzieli Państwo o tym, jak proces integracji wyglądał z Państwa perspektywy. Jakie korzyści wyniesie z omawianych zmian klient końcowy?

MT: Nasi klienci zyskają partnera o szerokich kompetencjach technicznych zgormadzonych w jednej organizacji, poczynając od obszaru projektowania i produkcji warstwy mechanicznej, poprzez systemy sterowania i robotyki, w tym manipulatory, coboty oraz systemy mobilne, kończąc na zaawansowanych systemach informatycznych zarządzających realizacją procesów transportowych i logistycznych.

DJ: Dziękuję za rozmowę.

Zobacz również


Przeczytaj