SUPPLY CHAIN, TRANSPORT AND SPEDITION
Jak obniżyć emisję CO2 w logistyce produktów świeżych?
Najpowszechniejszym sposobem, stosowanym przez QSL Polska od początku działalności, jest optymalizacja tras, której celem jest uzyskanie jak najlepszej wydajności procesów, w tym obniżenie zużycia paliwa, a co za tym idzie, emisji spalin i CO2. Ważnym elementem optymalizacji jest odpowiednie zarządzanie flotą, czyli elastyczne dopasowywanie wielkości aut dostawczych do wielkości zamówień
Data publikacji: 31.10.2024
Data aktualizacji: 31.10.2024
Podziel się:

Od czerwca we flocie Quick Service Logistics Polska testujemy także nowe rozwiązanie, którego jednym z celów jest ograniczenie emisji CO2. To innowacyjny system elektrycznego zasilania agregatu chłodniczego, który w 100% redukuje emisje CO2 pochodzące z systemu chłodzenia przestrzeni załadunkowej oraz znacznie obniża poziom hałasu i koszty działania agregatu. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie na polskim rynku. System składa się z zestawu baterii pokładowych wraz z elektroniką zarządzającą procesem przepływu energii oraz generatora kinetycznego. Podczas postoju agregat pracuje na prądzie z baterii, a podczas ruchu jest zasilany – a baterie ładowane – z generatora zamontowanego na wale pojazdu.
Cały ten proces jest monitorowany i wspierany przez narzędzia telematyczne (łącza GSM, GPS i dedykowane algorytmy), które pozwalają poprawnie zarządzać przepływem energii i jej magazynowaniem. Aktualnie monitorujemy wyniki osiągnięte dzięki zastosowaniu tego rozwiązania. Jeśli po sześciu miesiącach system uzyska pozytywną opinię, zastosujemy to rozwiązanie w kolejnych autach naszej floty.

Rafał Strzałkowski
Dyrektor operacyjny
Quick Service Logistics Polska
Zobacz również