MANAGEMENT
Raport Out of home delivery in Europe 2022
Zapraszamy do zapoznania się z drugą edycją europejskiego raportu opisującego sieci doręczeń poza domem (OOH) – PUDO i automaty paczkowe. Raport jest wiodącym kompendium informacji o sieciach i operatorach OOH na 27 rynkach UE i Wielkiej Brytanii (stan na grudzień 2021 r).
Data publikacji: 16.09.2022
Data aktualizacji: 16.08.2023
Podziel się:

W 2021 roku europejski rynek przekroczył 10,6 mld paczek i ponad 80 mld euro. Oczekiwania na 2022 rok są jeszcze wyższe. Branża była napędzana przez dynamiczny wzrost w handlu elektronicznym, który był dodatkowo wzmacniany przez ograniczenia w handlu detalicznym spowodowane przez Covid-19. W ciągu ostatnich kilku lat nastąpiły znaczące zmiany w udziałach w rynku, typach paczek B2C (Business 2 Consumer) vs. B2B (Business 2 Business) oraz kanałach pierwszej lub ostatniej mili P2P (Point 2 Point) vs D2D (Door 2 Door).
Dostawa poza domem (OOH), w tym punkty odbioru i zwrotu (PUDO) oraz automaty paczkowe (APM), odgrywa coraz ważniejszą rolę. Nasz zaktualizowany i ulepszony raport obejmuje strukturę rynku, kraje, graczy, wzrost i kluczowe trendy.
W raporcie staramy się zrozumieć, co się kryje za trendami dostaw do domu i ocenić, jaki to będzie miało wpływ na interesariuszy procesu. Rynek jest obsługiwany przez operatorów pocztowych, firmy kurierskie, a także operatorów sieci OOH.
Last Mile Experts ma dogłębną wiedzę na temat tego rynku i przeprowadził wiele różnych badania dotyczących dostaw OOH w Europie i innych krajach. Nasza doświadczenie obejmuje także doradztwo wielu firmom, zarówno graczom e-commerce, jak i przewoźnikom, w zakresie tworzenia lub ulepszania modeli sieci OOH oraz wspieranie ich udanego wdrożenia.
Co można znaleźć w tym raporcie?
Raport obejmuje wszystkich kluczowych graczy na europejskim rynku dostaw OOH. Analizujemy rynek paczek pod kątem możliwości dostaw OOH. Należą do nich głównie paczki B2C i C2X oraz kanały P2D, D2P, P2P. Widzimy, że sieci OOH mogą być używane jako rozwiązanie zarówno dla pierwszej jak i ostatniej mili. Analizujemy ewolucję wolumenu paczek B2C przed, w trakcie i po pandemii, aby uzyskać odpowiednie informacje rynkowe na temat 27 krajów UE i Wielkiej Brytanii.
Raport przeznaczony jest dla:
- Właścicieli i operatorów sieci OOH.
- Firm handlowych.
- Sprzedawców e-commerce.
- Inwestorów.
- Regulatorów rynku i decydentów.
- Dziennikarzy oraz redaktorów gazet i czasopism.
- Analityków, konsultantów oraz innych potencjalnych interesariuszy.
Głównymi źródłami raportu są:
- Szeroko zakrojone badania rynku OOH i jego operatorów obejmujące dane źródłowe, komunikaty prasowe firm, strony internetowe i inne publicznie dostępne informacje.
- Dzięki współpracy ze szwajcarską firmą UPIDO AG korzystamy z algorytmów sztucznej inteligencji, które wspierają analizy wzrostu wolumenu paczek B2C w 27 krajach UE i Wielkiej Brytanii.
- W wyniku współpracy z Dataplace.ai posiadamy analizę danych związanych z ruchem konsumenckim tzw. “location intelligence”
- Informacje gospodarcze, branżowe na temat kluczowych czynników rynkowych, takich jak dane ekonomiczne i szacunki dotyczące e-commerce jaki i branży KEP.
- Wywiady z managerami zarządzającymi procesami operacyjnymi w firmach zarówno po stronie operatorów sieci OOH jak i e-commerce.
- Własna, dogłębna wiedza ekspercka i analiza Last Mile Experts.
- Kluczowym wkładem w nasze szacunki wielkości rynku jest własna dokładna analiza punktów OOH dla 288 firm działających w Europie w 28 krajach (UE + GB).
- Weryfikacja z ekspertami z lokalnych rynków w celu potwierdzenia operatorów, liczby punktów OOH, trendów, itp.
- Tam, gdzie rzeczywiste dane nie były dostępne oparliśmy się na szacunkach, które zostały wypracowane w oparciu o naszą wiedzę rynkową oraz dane historyczne.
Zapoznaj się z raportem: link
Zobacz również