Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się

Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się
Strona Główna/Artykuły/Transport i sortowanie towarów z AS-i

INTELIGENT TECHNOLOGIES

Transport i sortowanie towarów z AS-i

Spoglądając za kulisy popularnych sklepów internetowych i domów sprzedaży wysyłkowej, jedno przede wszystkim rzuca się w oczy rozwiązania transportu oraz sortowania, które często są bardzo inteligentnymi rozwiązaniami cechującymi się efektywnością i rentownością.


Data publikacji: 08.08.2023

Data aktualizacji: 08.08.2023

Podziel się:

transport-i-sortowanie-towarow

Kupują Panowie w internecie? Z pewnością. A przynajmniej te rzeczy, których nie trzeba wcześniej wziąć do ręki. Płyty CD z muzyką. Dyski twarde do laptopa. Szkła kontaktowe. Kobiety idą krok dalej. Buty, bluzki, meble. Praktycznie wszystko. Nie ma niemal niczego, co nie może zostać zamówione w szerokiej gamie rozmiarów i kolorów, przymierzone, a często też odesłane. Wszystko bez większego wpływu na koszty.

Często zastanawiamy się, jak to jest możliwe? Jeden sklep sprzedaje wirtualnie nieskończone liczby różnych produktów z dostawą często następnego dnia po zakupie.

Rozmiar ma znaczenie

Tak jest i w przypadku centralnego magazynu, który bywa imponujący. Przenośniki i układnice poruszają  się po magazynie wysokiego składowania, dostarczając towary na nieskończenie długie transportery rolkowe. Pudełka o różnych wymiarach przemieszczają się po hali magazynowej. Stacje sortowania precyzyjnie pozostawiają każdy towar w ponumerowanych stacjach odbioru. Ostatnie sprawdzenie, produkt ląduje w pudełku i w drogę. Następnego dnia dociera do adresata.

Podstawa to funkcjonalność

Inżynierowie, którzy pracują z systemami przenośników rolkowych w magazynach, muszą się mierzyć z różnymi wyzwaniami. Używane przez nich rozwiązania gwarantują zaspokojenie potrzeb klientów w kwestiach szybkości obsługi, niezawodności, energooszczędności i kosztów. Pepperl+Fuchs wprowadza rodzinę modułów AS-Interface o nazwie G20. W pełni zintegrowany moduł sterujący interfejsem elektrorolek (MDR) zaprojektowano specjalnie z uwzględnieniem ograniczeń w kwestii prędkości, kosztów i zużycia energii u najbardziej wymagających klientów oraz w najbardziej wymagających zastosowaniach.

Moduł G20 minimalizuje pracochłonność podłączania rozruszników silników, tworząc fundament dla zupełnie nowych metod pracy. Gwarantuje niezawodne działanie silnika dzięki swoim specjalnie zaprojektowanym funkcjom oraz umożliwia wstępny montaż elastycznych segmentów przenośników. Poprawia to szybkość budowania i wydajność działania systemów z rolkami MDR z perspektywy zarówno instalatorów, jak i docelowych klientów.

Montaż w ramie systemu przenośnika

Dzięki głębokości montażowej wynoszącej zaledwie 27 mm moduł G20 można przymocować bezpośrednio do ramy przenośnika rolkowego i w ten sposób całkowicie ukryć okablowanie. Montaż wewnątrz ramy jest bardzo łatwy i nie wymaga żadnych dodatkowych narzędzi. Moduł zostaje umieszczony w jednoczęściowej trwałej plastikowej obudowie odpornej na uderzenia i wstrząsy, która kładzie kres skomplikowanym oraz czasochłonnym procedurom montażu. Czujniki i rolki MDR są podłączane za pomocą zintegrowanych wiązek przewodów silników i czujników, co znacznie przyspiesza montaż, a jednocześnie redukuje koszty oraz zmniejsza ogólną złożoność.

Wyższa jakość montażu segmentów przenośników

Po przymocowaniu modułu do ramy przenośnika należy jedynie odpowiednio włożyć płaskie przewody sieci AS-Interface i złącza AUX. Ta znacznie szybsza i łatwiejsza metoda podłączania uwalnia producentów systemów przenośników od konieczności wykonywania skomplikowanych oraz czasochłonnych czynności montażowych w zakładzie klienta, co ma miejsce w przypadku większości tradycyjnych rozruszników silników. Dzięki wykorzystaniu sieci AS-Interface, a w szczególności modułu G20, można łatwo podzielić całe systemy przenośników, łącznie ze wszystkimi podzespołami sterującymi, na osobno zarządzane segmenty — wstępnie zmontowane, gotowe do transportu, przetestowane i niezależne od pozostałych części składowych.

Wiele opcji sterowania i wysokie standardy bezpieczeństwa

Moduł G20 jest supernowoczesny pod względem funkcjonalności i bezpieczeństwa. Ma on dwa wejścia czujników, dwa wyjścia do sterowania silnikami i dwa złącza mocy silnika, co łącznie pozwala na bardzo precyzyjne sterowanie elektrorolkami we wszystkich zastosowaniach. Moduł G20 dostarcza prąd rozruchowy o natężeniu do 5A na każdy silnik. Elastyczność zastosowań zapewniają rozliczne ustawienia prędkości, profile przyspieszania oraz możliwość łatwej zmiany kierunku obrotu. Moduł G20 oferuje też wysokie standardy bezpieczeństwa — jest wyposażony w bezpiecznik topikowy dla każdego silnika prądu stałego, więc nie są potrzebne żadne dodatkowe bezpieczniki.

Uzupełnieniem modułu G20 MDR jest kolejny członek rodziny G20, który stanowi doskonałe rozwiązanie do wyłącznie cyfrowego sterowania układami sterowania zaworami, zwrotnicami kolejowymi, układami zatrzymywania oraz napędami nieregulowanymi. Omawiane moduły rewolucjonizują koncepcję sterowania rolkami MDR i dostarczają producentom przenośników narzędzia pozwalające spełnić oczekiwania najbardziej wymagających klientów.

 

Najważniejsze zalety omawianych rozwiązań:

  • Wersja modułu rolki napędzanej silnikiem na prąd stały umożliwiająca sterowanie prędkością, kierunkiem i rozruchem/wyłączaniem przenośników transportowych.
  • Dostępna jest cyfrowa wersja do prostych układów rozruchu/wyłączania silników lub siłowników pneumatycznych.
  • Prosty montaż w ramie przenośnika rolkowego bez konieczności używania dodatkowych narzędzi.
  • Jednoczęściowa obudowa z płaskim złączem umożliwia bezpośrednie podłączenie do siłownika/czujnika.
  • Moduły można łatwo podzielić na osobno zarządzane segmenty — wstępne zmontowane, gotowe do transportu i przetestowane.

Opracowanie: Pepperl+Fuchs

Zobacz również


Przeczytaj