Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się

Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się
Strona Główna/Artykuły/Wspieranie innowacji w logistyce. Wpływ sztucznej inteligencji na rozwój i wydajność

INTELIGENT TECHNOLOGIES

Wspieranie innowacji w logistyce. Wpływ sztucznej inteligencji na rozwój i wydajność

W stale zmieniającym się świecie branży logistycznej firmy muszą na nowo zdefiniować sposób radzenia sobie z wyzwaniami i możliwościami stojącymi przed nimi w erze ciągłych zmian. Przyjrzyjmy się zagadnieniom z pogranicza technologii, innowacji i koncentracji na kliencie w rozmowie z Mirceą Stanem, CEO i założycielem firmy Postis, która rozpoczęła działalność w Polsce pod koniec lutego 2022 r.


Data publikacji: 30.09.2023

Data aktualizacji: 26.10.2023

Podziel się:

Dominik Jańczak: Postis bardzo szybko zwrócił na siebie uwagę branży logistycznej. Czy mógłbyś przybliżyć misję firmy i jej wyjątkowe podejście do logistyki?

Mircea Stan: Naszym celem jest stać się motorem napędzającym rozwój całego rynku handlu detalicznego i realizacji zamówień, oferując naszym klientom innowacyjną, wydajną i solidną platformę LastMileOS, która umożliwia im rozwój, skalowanie i dywersyfikację działalności e-commerce, jednocześnie zwiększając wartość dla klientów i optymalizując koszty dostawy.

Platforma Postis w pełni zaspokaja potrzeby firm handlowych, w tym sklepów internetowych, platform handlowych, aplikacji oferujących usługi szybkiego handlu i sklepów fizycznych. Platforma zapewnia również obsługę sprzedaży cross-border, która nie jest już tylko trendem, ale niekwestionowaną przyszłością branży.

Mówiąc krótko, Postis wprowadził podejście, które napędza współpracę między wszystkimi stronami zaangażowanymi w ostatni etap dostawy, oferując kompleksowy poziom usług „od kliknięcia do drzwi klienta”. Nasza platforma łączy wszystkie elementy w spójny ekosystem i wykorzystuje możliwości sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego, aby zwiększyć wydajność i poprawić doświadczenia zakupowe klientów docelowych. Jednocześnie dbamy o transparentność ostatniego etapu łańcucha dostaw.

DJ: Wraz z postępem technologicznym dynamicznie rozwija się też branża logistyczna. W jaki sposób Postis wykorzystuje sztuczną inteligencję do usprawnienia operacji i poprawy doświadczeń klientów?

MS: Wykorzystujemy możliwości uczenia maszynowego, aby stale doskonalić procesy i podejmować decyzje dotyczące każdej pojedynczej dostawy. Optymalizacja ta opiera się na kompleksowej gamie około 100 kryteriów obejmujących takie czynniki, jak m.in. cele biznesowe, specyfika produktu, wymagania klientów, region geograficzny, usługi wartości dodanej, dostępni partnerzy dostawczy, warunki umowne, wcześniejsze wyniki i opinie klientów.

Nasze zintegrowane pulpity nawigacyjne funkcjonują jak wieża kontrolna, która nadzoruje cały ekosystem ostatniego etapu dostawy, niezależnie od jego złożoności. Śledząc historyczne tendencje w zakresie liczby zamówień, wydajności przewoźników i opinii klientów, platforma umożliwia firmom szybkie reagowanie na nową dynamikę rynku, niezależnie od tego, czy wiąże się ona z możliwościami, czy wyzwaniami.

Nasi klienci mogą wybierać spośród ponad 200 rozwiązań transportowych zintegrowanych z platformą Postis. Są one dostępne w całej Europie. Umożliwiamy wdrożenie naszych systemów z łatwością, bez zakłóceń w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa. Stosujemy wieloetapowe podejście do implementacji, testowania, skalowania czy udoskonalania, a wszystko to przy zachowaniu ścisłej kontroli nad procesem.

Sztuczna inteligencja również odgrywa kluczową rolę w poprawie doświadczeń klientów. Analizując dane archiwalne i preferencje kupujących, algorytmy AI umożliwiają spersonalizowane opcje dostawy, takie jak preferowane godziny i lokalizacje dostarczenia paczki. Personalizacja tego typu zaspokaja indywidualne potrzeby klientów, sprzyjając silniejszemu poczuciu satysfakcji i lojalności.

DJ: W zeszłym roku weszliście na polski rynek. Opowiedz nam o tym.

MS: Udało nam się nawiązać silną współpracę z lokalnymi firmami e-commerce, sprzedawcami detalicznymi i innymi przedstawicielami branży. Kooperacja ta pozwoliła nam uzyskać cenny wgląd w polski rynek detaliczny i dostosować nasze usługi do indywidualnych potrzeb tutejszych klientów.

Jeśli chodzi o rozwój, obserwujemy stałe powiększanie się naszej bazy klientów. Tak pozytywna reakcja partnerów podkreśla potrzebę wdrażania innowacji logistycznych w Polsce, a my dokładamy wszelkich starań, aby stale udoskonalać naszą ofertę i przekraczać oczekiwania klientów.

DJ: Jakich porad udzieliłbyś przedstawicielom branży logistycznej i e-commerce w kwestii prowadzenia działalności w niepewnych czasach?

MS: Po pierwsze – podejście zorientowane na klienta. Bądź na bieżąco ze zmieniającymi się preferencjami i oczekiwaniami konsumentów. Stawiaj na przejrzystość, proaktywną komunikację i takie opcje, jak dostawy bezdotykowe, które zapewnią zadowolenie klientów.

Po drugie – inwestuj w technologię. Korzystaj z postępu technologicznego, który zwiększa wydajność operacyjną. Prognozowanie oparte na sztucznej inteligencji, optymalizacja tras i automatyzacja usprawniają procesy, prowadząc do poprawy doświadczeń klientów i zwiększania rentowności.

Po trzecie – stawiaj na elastyczność i sprawność. Zadbaj o elastyczność swoich działań, aby szybko reagować na nieprzewidziane sytuacje. Sprawne łańcuchy dostaw, możliwość dostosowania tras dostaw i elastyczne zarządzanie siłą roboczą umożliwiają skuteczne dostosowanie się do zmieniających się okoliczności.

DJ: Dziękuję za rozmowę

Mircea Stan

CEO i założyciel
Postis

Zobacz również


Przeczytaj