MANAGEMENT, STORAGE
Wzrost wydajności kompletacji w Würth Austria o 15%
Firma Würth Austria współpracowała z LNConsult, swoim wieloletnim partnerem w zakresie logistyki i cyfryzacji, nad wdrożeniem rozwiązań Honeywell Voice w celu usprawnienia operacji kompletacji w magazynie.
Data publikacji: 06.12.2024
Data aktualizacji: 12.12.2024
Podziel się:

Wyzwanie w firmie Würth Austria
Firma Würth Austria chciała zoptymalizować proces kompletacji szybko rotujących produktów w swoim magazynie centralnym, który wymagał częstej i dokładnej kompletacji zamówień. Poprzednia metoda kompletacji obejmowała listy papierowe, które były nieefektywne, podatne na błędy i zwiększały marnotrawstwo papieru i drogich materiałów eskploatacyjnych do drukarek w firmie. Firma przetestowała kilka metod kompletacji, takich jak pick-by-vision, ale uznała je za niezadowalające lub nie w pełni rozwinięte. „Pick-by-Vision nie jest jeszcze w pełni rozwinięta i nie przekonała nas w teście praktycznym” – powiedział kierownik ds. logistyki Josef Preyer. Firma potrzebowała niezawodnego, ergonomicznego i trwałego rozwiązania, które poprawiłoby jakość i produktywność operacji logistycznych. Preyer powiedział, że firma z powodzeniem wdrożyła operacje kompletacji głosowej w swoich innych lokalizacjach w Niemczech, Skandynawii, Holandii i Szwajcarii, więc zaczęli szukać odpowiedniego rozwiązania.
Rozwiązanie
Würth Austria skonsultował się z LNConsult, firmą zajmującą się logistyką i cyfryzacją oraz wieloletnim partnerem IT. Firma pracuje dla Würth Austria od 2017 r. i była już zaangażowana we wdrożenie magazynu wahadłowego. „We współpracy z LNConsult panuje odpowiednia chemia, co zostało również ponownie zademonstrowane przy wprowadzaniu funkcji pick-by-voice w magazynie drobnych części” – powiedział Preyer. Firma LNConsult zarekomendowała firmę Honeywell jako dostawcę rozwiązań do automatycznej kompletacji głosowej. Rozwiązanie składa się z bezprzewodowego zestawu słuchawkowego Honeywell SRX3 i mobilnego urządzenia głosowego Talkman A720X, które płynnie integrują się z systemem ERP firmy Würth opartym na SAP za pośrednictwem sieci WLAN. Rozwiązanie umożliwia pracownikom kompletacji odbieranie poleceń głosowych z systemu ERP, które kierują ich do miejsca przechowywania i ilości artykułów do pobrania.
Po zaledwie trzech miesiącach firma Würth poinformowała, że rozwiązanie zostało uruchomione i zastąpiło poprzednie operacje kompletacji oparte na papierze. „Wdrożenie podczas bieżących operacji zostało skrupulatnie zaplanowane i przebiegło sprawnie” – powiedział Preyer. Bezprzewodowy zestaw słuchawkowy SRX3 to następna generacja bezprzewodowej technologii Bluetooth®, która podnosi standard ergonomii, produktywności i dokładności pracowników mobilnych, jednocześnie umożliwiając głosowe sterowanie przepływem pracy. Doskonała technologia rozpoznawania mowy i elastyczne konfiguracje, które umożliwiają mobilnym pracownikom doskonalenie się w różnych zastosowaniach przemysłowych, a także w wymagających środowiskach magazynowych, dystrybucyjnych i realizacyjnych. Urządzenie mobilne Talkman A720X zostało zaprojektowane z myślą o zapewnieniu transformacyjnych korzyści.
Zbudowane z myślą o łatwości noszenia i użytkowania, A720X mogą wytrzymać ekstremalne warunki przemysłowe i wyjątkowo sprawdzają się w chłodniach i gorących magazynach. Te wytrzymałe, ergonomiczne urządzenia są częścią zintegrowanego rozwiązania głosowego, które obejmuje zestawy słuchawkowe z redukcją szumów, mikrofony kierunkowe i niezawodne oprogramowanie do rozpoznawania mowy. To zaawansowane oprogramowanie „text-to-speech” i „speech-to-text” umożliwia pracownikom i systemowi zarządzania danymi komunikowanie się ze sobą. Kompleksowe rozwiązanie Honeywell Voice pozwala teraz pracownikom firmy Würth na noszenie zestawów słuchawkowych podczas przemieszczania się po obiekcie. A720X odbiera zlecenia kompletacji z systemu ERP firmy Würth i przekazuje informacje bezpośrednio do zestawu słuchawkowego SRX3, eliminując potrzebę odczytywania zleceń z wydruków papierowych. Ponadto polecenia głosowe instruują pracowników kompletujących, gdzie mają się udać w obiekcie i ile produktów należy pobrać z każdego obszaru. Osoby kompletujące potwierdzają produkty, odczytując cyfry kontrolne na półkach; informacje te są następnie przesyłane z powrotem do systemu ERP w celu potwierdzenia przed przypisaniem kolejnego zamówienia. Rozwiązanie to pozwala pracownikom kompletującym towar pracować bez użycia rąk, zwiększając ich produktywność i bezpieczeństwo na hali magazynowej.
Źródło: LNConsult
Zobacz również