Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się

Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się
Strona Główna/Artykuły/Auchan uruchamia ultranowoczesne centrum dystrybucyjne i wyznacza nowe standardy obsługi klienta e-grocery

ZARZĄDZANIE, SUPPLY CHAIN, MAGAZYN

Auchan uruchamia ultranowoczesne centrum dystrybucyjne i wyznacza nowe standardy obsługi klienta e-grocery

20 listopada br. w Wilczej Górze pod Warszawą otwarte zostało ultranowoczesne centrum dystrybucyjne Auchan – sztandarowa inwestycja lidera e-grocery w Polsce i jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie inwestycji logistycznych na świecie.


Data publikacji: 20.11.2025

Data aktualizacji: 20.11.2025

Podziel się:

To przełomowy moment rozwoju e-biznesu firmy i kamień milowy w transformacji polskiego rynku e-commerce. Nowe centrum wspierać będzie obsługę klientów platformy zakupowej Auchan z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań Inteligentnej Platformy Ocado, w tym po raz pierwszy wdrożonej nowej generacji robotów serii 600. Pozwoli to na optymalizację procesów, znaczące podniesienie standardów obsługi klientów i zapewnienie im doświadczeń zakupowych na niespotykanym dotąd na rynku poziomie. Umacnia to pozycję Auchan jako lidera i innowatora, inwestującego w rozwój rynku e-grocery w Polsce od blisko 15 lat.

Otwarcie naszego centrum dystrybucyjnego to przełomowy moment w realizacji strategii rozwoju e-biznesu i cyfrowej transformacji Auchan z myślą o handlu przyszłości. Nasze doświadczenie i kompetencje w sprzedaży internetowej, które konsekwentnie budujemy od blisko 15 lat, inwestowanie w partnerstwa z kluczowymi graczami światowego rynku e-commerce, dziś procentuje i pozwala nam podejmować wyzwania, wyznaczać rynkowe trendy i kierunek rozwoju całej branżypodkreśla Alexandre Saussard, prezes Auchan Polska. – Otwarcie centrum dystrybucyjnego w Wilczej Górze to inwestycja o kluczowym znaczeniu w rozwoju naszego e-biznesu, która pozwoli na dalsze jego skalowanie. Równocześnie jest to przełomowy moment dla całego naszego ekosystemu sprzedażowego – z chwilą uruchomienia centrum nasza sieć osiągnęła pełną digitalizację procesów handlowych oraz integrację wszystkich kanałów sprzedaży i obsługi naszych klientów w Polsce, tak by zapewnić im w każdym z tych kanałów najwyższą jakość obsługi i szeroki asortyment.

Nowe centrum dystrybucyjne Auchan powstało w ramach partnerskiej umowy sieci z brytyjską firmą Ocado – jednym z liderów automatyzacji i robotyzacji logistyki dla e-grocery. Inwestycja zrealizowana w ciągu zaledwie 12 miesięcy stanowi światowy rekord w zakresie budowy i wdrożeń autorskich rozwiązań Ocado, jest też jednym z najnowocześniejszych obiektów tego typu na świecie. Centrum działa w oparciu o Ocado Smart Platform – innowacyjny i zaawansowany system automatyzacji procesów logistycznych, wykorzystujący sztuczną inteligencję i mechanizmy uczenia maszynowego, który znacząco zwiększa efektywność i precyzję realizacji zamówień online. Na powierzchni 16 tys. m2 centrum utworzone zostały trzy strefy temperaturowe, co pozwala na znaczącą rozbudowę oferty asortymentowej, w tym produktów świeżych.

NOWY STANDARD DOŚWIADCZENIA ZAKUPOWEGO ONLINE

Rozwiązania zastosowane w nowym centrum pozwalają na wysokie zautomatyzowanie procesu przygotowywania zamówień, zwiększenie niezawodności i kompletności dostaw i zapewnienie naszym klientom najwyższej jakości obsługi, a przy tym dostępność wyjątkowo szerokiego asortymentu – docelowo będzie to nawet 40 tysięcy produktów. Naszym celem jest pełne pokrycie rynku w zakresie dostępności takich usług – zaczynamy od aglomeracji warszawskiej, a w kolejnych etapach planujemy rozszerzyć zasięg dostaw na inne miasta w Polsce – dodaje Alexandre Saussard.

Wraz z uruchomieniem centrum dystrybucyjnego, klienci platformy zakupowej mogą liczyć na szereg korzyści w kluczowych dla nich aspektach:

Szeroki asortyment i zapewnienie jakości dostaw

Wprowadzone w magazynie rozwiązania pozwolą na przechowywanie większej ilości towarów, co umożliwi rozszerzenie oferowanego asortymentu do aż 40 tys. pozycji, obejmujących m.in.: świeże owoce i warzywa, pieczywo, mrożonki, produkty z oferty Kuchnie Świata, zdrową żywność, artykuły wysokobiałkowe, alkohol, a także szeroki wybór produktów marek własnych Auchan oraz linii Pewni Dobrego. Wydzielone w centrum 3 strefy temperaturowe pozwolą na oferowanie większej gamy produktów świeżych i mrożonych. Zintegrowany system kontroli jakości wspierać będzie: kontrolę partii i dat przydatności produktów, stały monitoring temperatur podczas transportu, proces pre-packingu owoców i warzyw i pełną identyfikowalność produktów – od producenta do drzwi klienta.

Krótszy czas i elastyczność dostaw

Dzięki pełnej automatyzacji procesów kompletacji i optymalizacji procesów w nowym centrum zamówienia realizowane są szybciej i w bardziej elastycznych przedziałach czasowych. Dostępna jest także oferta dostaw tego samego dnia i w jednogodzinnych oknach czasowych, co zwiększy komfort zakupów klientów ze szczególnymi wymaganiami w tym zakresie.

Jakość obsługi zamówień

Nowoczesne systemy zarządzania magazynem pozwalają na kompletowanie zamówień z większą precyzją, co zmniejsza to ryzyko wystąpienia ewentualnych pomyłek. Z kolei automatyczne procesy magazynowe pozwalają na sprawną realizację większej liczby zamówień także w okresach wzmożonego popytu, dzięki czemu klienci będą szybciej obsługiwani.

TECHNOLOGIA, PARTNERSTWO I ODPOWIEDZIALNOŚĆ - WSPÓŁPRACA Z LIDERAMI BRANŻY

Realizacja tego nowoczesnego i zaawansowanego technologicznie projektu – pierwszego tego typu na polskim rynku – wymagała zaangażowania partnerów o najwyższych kompetencjach. Ostateczny rezultat potwierdza, że nasza współpraca przebiegała na wyjątkowo wysokim i profesjonalnym poziomie – komentuje Alexandre Saussard.

Inwestycja została zrealizowana we współpracy z renomowanymi partnerami o globalnym doświadczeniu, co pozwoliło na połączenie światowych technologii z lokalnym know-how i stworzenie interdyscyplinarnego projektu jednego z najnowocześniejszych centrów logistycznych na świecie. Po raz kolejny Auchan postawiło na sprawdzoną współpracę ze swoim wieloletnim partnerem, firmą JLL, która wspierała markę w procesie wyboru lokalizacji, w prowadzeniu rozmów z pozostałymi stronami zaangażowanymi w inwestycję oraz w koordynacji harmonogramu realizacji projektu. Nowe centrum dystrybucyjne wybudowane w formule build-to-suit powstało w rekordowo krótkim czasie dzięki wiodącemu na rynku nieruchomości deweloperowi – firmie Panattoni, Projekt architektoniczny został przygotowany przez renomowaną pracownię architektoniczną Tacakiewicz Ferma Kresek.

ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ I EKOLOGIA

Centrum Dystrybucyjne w Wilczej Górze zostało zaprojektowane zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i uzyskało certyfikat BREEAM na poziomie „Excellent”. W obiekcie zastosowano instalację chłodniczą opartą na naturalnym czynniku – dwutlenku węgla CO₂. To rozwiązanie bardziej kosztowne w realizacji, ale zdecydowanie przyjaźniejsze dla środowiska. CFC spełnia wszystkie wymogi w zakresie efektywności energetycznej i ograniczania emisji CO₂, wspierając realizację celów zrównoważonego rozwoju Auchan. Otwarcie nowego Centrum Dystrybucyjnego Auchan w Wilczej Górze to nie tylko przełomowy etap w rozwoju e-commerce marki, lecz także potwierdzenie, że Polska może być miejscem najbardziej innowacyjnych i zaawansowanych technologicznie inwestycji w sektorze handlu na świecie.

gallery-0
gallery-1
gallery-2
gallery-3
gallery-4
gallery-5
gallery-6
gallery-7
gallery-8
gallery-9
gallery-10
gallery-11

Zobacz również


Przeczytaj