MANAGEMENT, STORAGE
Biznes dąży do neutralności środowiskowej i walczy ze zmianami klimatu
Data publikacji: 20.04.2023
Data aktualizacji: 14.08.2023
Podziel się:

W obliczu postępującego kryzysu klimatycznego, firmy na całym świecie podejmują zdecydowane kroki w celu osiągnięcia neutralności środowiskowej. Zdając sobie sprawę z pilnej potrzeby ochrony naszej planety i zrównoważonego gospodarowania zasobami, stają obecnie na czele licznych i niezwykle ważnych zmian. Przestrzeganie zasad odpowiedzialności społecznej, etyki biznesu i transparentności w swoich działaniach oraz aktywna współpraca z interesariuszami powinny stać się standardem. Tego oczekują, coraz bardziej świadomi, konsumenci. To dlatego od lat dokładamy wszelkich starań, aby podejmować kroki, które mają realny wpływ na otaczający świat. Na dystrybutorach opakowań wysyłkowych spoczywa bowiem ogromna odpowiedzialność za dostarczenie ekologicznych rozwiązań opakowaniowych dla dynamicznie rozwijającego się rynku e-commerce. W ciągu ostatniej dekady udział sprzedaży cyfrowej w sprzedaży detalicznej ogółem wzrósł trzykrotnie. Tak szybkie tempo wzrostu wartości e-handlu stawia Polskę w czołówce krajów, które najszybciej rozwijają cyfrową część swojej gospodarki. To oznacza dla nas nie tylko wzrosty sprzedaży, ale i obowiązek kreowania trendów w dziedzinie zrównoważonego pakowania. Musimy z wyprzedzeniem reagować na pojawiające się zmiany i regulacje, m.in. poprzez regularne aktualizowanie ekologicznego portfolio produktowego.
Środowisko jest dla nas równie ważne, co rozwój
Małe kroki, które zmieniają świat
- Redukcja — ograniczenie wagi i objętości opakowań do minimum niezbędnego dla zapewnienia właściwej ochrony produktu;
- Ponowne użycie — projektowanie opakowań w taki sposób, aby było możliwe ich ponowne użycie;
- Zamiana — zastępowanie opakowań, które nie nadają się do recyklingu lub mają negatywny wpływ na środowisko, alternatywnymi i przyjaznymi ekologicznie materiałami;
- Odnowa — stosowanie opakowań na bazie surowców biologicznych, pozyskiwanych w zrównoważony sposób i wytwarzanych z odnawialnych materiałów naturalnych;
- Recykling — dążenie do zwiększenia liczby opakowań nadających się do ponownego przetworzenia, jak i użycia.
Zobacz również