Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się

Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się
Strona Główna/Artykuły/Gdy mniej znaczy więcej

SUPPLY CHAIN, INTELIGENT TECHNOLOGIES

Gdy mniej znaczy więcej

Chcąc zapewnić niezawodną dostawę technologii czujników na dynamiczne rynki, firma ifm electronic opiera się na elastycznych, obejmujących cały świat łańcuchach dostaw. W tym również na transporcie drobnicowym drogą morską, w ramach którego w jednym kontenerze znajdują się ładunki pochodzące od kilku nadawców.


Data publikacji: 05.03.2024

Data aktualizacji: 05.03.2024

Podziel się:

„Mniej znaczy więcej” – to powiedzenie jest obecnie coraz bardziej adekwatnym opisem światowych łańcuchów dostaw, zwłaszcza od czasu, gdy spowodowane pandemią zakłócenia w dostawach wpłynęły na wiele ugruntowanych procesów produkcyjnych. W rezultacie przejrzystość i niezawodność tak charakterystyczne dla logistyki zyskały na jeszcze większym znaczeniu. Dotyczy to w szczególności branży elektronicznej. Świat staje się coraz bardziej cyfrowy, przechodzi na elektromobilność i przekształca wiele procesów przemysłowych, a to oznacza, że popyt na produkty elektryczne jest większy niż kiedykolwiek.
To warunki, w których ifm electronic gmbh z siedzibą w Essen w Niemczech czuje się jak ryba w wodzie. Jako jeden z liderów rynku automatyzacji i rozwiązań Przemysłu 4.0, ta firma technologiczna, zatrudnia 8750 osób w dziesięciu lokalizacjach produkcyjnych i rozwojowych na całym świecie, z czego sześć w Niemczech. W 2022 r. wygenerowała ponad 1,3 mld euro przychodów. Oprócz czujników do pozycjonowania i procesowania firma oferuje produkty do obrazowania przemysłowego i komunikacji, a także systemy identyfikacji. Jej portfolio obejmuje innowacyjne rozwiązania Przemysłu 4.0 oraz odpowiednie oprogramowanie i produkty w chmurze, które umożliwiają cyfrowe wykorzystanie istniejących procesów biznesowych. Firma dostarcza swoje czujniki producentom maszyn na całym świecie.

„Firmowe hasło ifm Close to you jasno pokazuje, jak bardzo jesteśmy skoncentrowani na kliencie i to jest kierunek, w którym podążamy również w logistyce” – mówi Enijal Rabic, Team Leader Dispatch w ifm. „Fakt, że nasi klienci otrzymują dostawy w wymaganym terminie w ponad 90 procentach przypadków, zawdzięczamy predykcyjnej kontroli procesów logistycznych i to nie tylko w trudnych czasach”.

Rozwiązania z jednego źródła

Dachser zapewnia firmie technologicznej wsparcie w tym zakresie od 2015 roku. „Zaufanie, jakim się darzymy, z biegiem lat wzrosło do tego stopnia, że nasza relacja stała się czymś więcej niż tylko usługą transportową” – mówi Christian Kruse, Head of Global Ocean Freight LCL w Dachser. „Zarządzamy całym łańcuchem dostaw wspólnie z naszym partnerem jak i w jego imieniu, od zaopatrzenia w Azji aż po dostawę do klientów ifm. Wykorzystujemy do tego własną sieć, dzięki czemu mamy pełną przejrzystość i optymalną kontrolę jakości”.

Sukces łańcuchów dostaw ifm wynika z płynnego połączenia globalnych sieci DACHSER Air & Sea European Logistics. Na przykład, koledzy z DACHSER Air & Sea Logistics organizują wysyłkę komponentów w kontenerach z Azji (a dokładniej) z Hongkongu do Europy. Następnie z Hamburga kontenery przewożone są pociągiem bezpośrednio do południowych Niemiec. Dachser rozładowuje je w swoim oddziale w Langenau niedaleko Ulm, skąd produkty dostarczane są ciężarówkami do największego zakładu rozwojowego i produkcyjnego ifm w Tettnang i dalej na europejskie rynki we Francji, Czechach i Polsce.

„Aby być jak najbliżej naszych klientów i zapewnić jak największą elastyczność, zdecydowaliśmy się zintegrować usługi logistyczne w postaci globalnych usług door-to-door firmy Dachser” – mówi Enijal Rabic.

Łączenie zamówień dla uzyskania maksymalnej wydajności

W tym wszystkim kluczową rolę odgrywają rozwiązania w zakresie frachtu morskiego dla ładunków zajmujących jedynie cześć kontenera (LCL). „Komponenty elektroniczne są zazwyczaj niewielkie, a różnego rodzaju partie muszą być dostarczane do producentów maszyn lub przemysłu motoryzacyjnego w określonym czasie. Ze względu na krótkie terminy dostaw tych pojedynczych produktów, często nie ma możliwości oczekiwania na dedykowaną wysyłkę (FCL)” – komentuje Christian Jung, Sea Import Manager w DACHSER Air & Sea Logistics w Kaufbeuren. To sprawia, że LCL jest optymalnym rozwiązaniem. W „drobnicy morskiej” podobnie jak w logistyce drogowej, zamówienia od różnych klientów są łączone i ładowane razem, a następnie wysyłane w drogę zgodnie z ustalonym harmonogramem.

„Praca z ładunkami częściowymi, a nie cołopojazdowymi, to atrakcyjny sposób na utrzymanie kosztów transportu proporcjonalnych do wielkości przesyłki” – dodaje Christian Jung. „Co więcej, daje to naszym klientom większą elastyczność w przypadku mniejszych wolumenów, gdy na przykład muszą wysłać tylko dwie lub trzy palety w kontenerze drobnicowym”.

W tym celu Dachser łączy ze sobą towary przesyłane przez dostawców ifm, którzy produkują głównie w Azji. Firmy te transportują swoje towary do punktu pakowania w określonym miejscu dostawy, gdzie Dachser następnie łączy je w kontenery drobnicowe i wysyła zgodnie z ustalonym harmonogramem do Europy. Po przybyciu do portu kontenery nie trafiają do lokalnego firmy przeładunkowej, ale do jednego z europejskich oddziałów logistycznych Dachser, na przykład w Langenau. „W przypadku dalszego transportu drobnicowego eliminuje to etap odbioru w porcie, który jest podatny na opóźnienia. Zamiast tego ustalamy priorytety i możemy lepiej zarządzać wolumenami” – mówi Lennart Behrendt, Product Development Manager Global Ocean Freight LCL w Dachser, który jest członkiem zespołu Christiana Kruse’a. „Aby zapobiec opóźnieniom związanym z rozładunkiem kontenerów, dla naszych klientów optymalizujemy również procesy celne. W ten sposób możemy dostarczać zamówione produkty zgodnie z zapotrzebowaniem bezpośrednio do naszej europejskiej sieci transportu lądowego” – mówi Moritz Welter, kierownik ds. sprzedaży w DACHSER Air & Sea Logistics w Kaufbeuren. „To korzyść dla wszystkich: nie tylko zmniejsza ruch w punkcie przeładunkowym, ale także optymalizuje sposób, w jaki wykorzystujemy wszystkie ciężarówki, przeładunki i zasoby ludzkie, którymi dysponujemy” – dodaje Lennart Behrendt. To się opłaca: „Szybsze usługi i krótsze czasy dostaw oznaczają sprawniejszy przepływ gotówki dla naszych klientów”.

Christian Kruse podaje, że klienci ponownie przemyśleli sprawę w oparciu o doświadczenia związane z kryzysem koronawirusa i spowodowanymi przez niego zakłóceniami w dostawach na całym świecie: „Możliwość zaplanowania i przewidzenia, ile czasu przesyłka spędzi w tranzycie, staje się coraz ważniejsza. To właśnie sprawia, że transport LCL we frachcie morskim jest tak atrakcyjny”. Dodaje, że klienci kładą również większy nacisk na zrównoważone rozwiązania transportowe: „Optymalnie wykorzystując pojemność kontenerów morskich i efektywnie przesyłając je najpierw pociągiem, a następnie za pośrednictwem naszej kompleksowej sieci transportu lądowego, pomagamy zmniejszyć ślad węglowy naszych klientów LCL”.

„Rozwiązania LCL dla płynnych i globalnych usług door-to-door wymagają doświadczonego, międzynarodowego zespołu zdolnego do konsekwentnego zarządzania różnorodnością łańcuchów dostaw” – komentuje Christian Kruse. Dlatego Dachser współpracuje zarówno z wewnętrznymi, jak i zewnętrznymi ekspertami i jest reprezentowany na każdym kontynencie: „Dzięki temu nasza rozległa wiedza logistyczna jest obecna lokalnie i sprawia, że zawsze jesteśmy blisko naszych rynków. Nasza sieć stale się rozwija, więc jesteśmy dobrze przygotowani do bezpiecznego żeglowania w przyszłość – dla naszych klientów i z nimi – nawet na wzburzonych wodach. Na Dachser zawsze można polegać” – dodaje Christian Kruse.

Źródło: Dachser

Zobacz również


Przeczytaj