Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się

Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się
Strona Główna/Artykuły/PepsiCo z electronic Proof of Delivery

ZARZĄDZANIE, SUPPLY CHAIN, INTELIGENTNE TECHNOLOGIE

PepsiCo z electronic Proof of Delivery

PepsiCo wdrożyło w Polsce model dostaw do klientów B2B oparty o ePOD (electronic Proof of Delivery) – cyfrowy proces rejestracji i rozliczeń, który zastąpił papierowe dokumenty. Tylko w pierwszym miesiącu działania systemu zrealizowano ponad 94 tys. zamówień na dostawy i odbiory.


Data publikacji: 19.08.2025

Data aktualizacji: 19.08.2025

Podziel się:

W maju 2025 r. polski oddział firmy wdrożył cyfrowy model dostaw do klientów z sektora B2B. Projekt oparty na dedykowanej aplikacji umożliwia całkowicie bezpapierowe zarządzanie dostawami i odbiorami, zgłaszanie korekt i anulowań oraz cyfrowy przepływ danych między aplikacją a systemami finansowymi firmy. Dzięki temu możliwe jest automatyczne rozliczanie transportów w dniu realizacji, które wcześniej zajmowało 3-4 dni. Inicjatywa obniża także koszty operacyjne oraz ogranicza negatywny wpływ na środowisko. Cyfryzacja procesów uchroni przed wycinką ponad 800 drzew w skali roku.


System ePOD przynosi korzyści w trzech kluczowych obszarach naszej działalności: wspiera działania proekologiczne, podnosi jakość obsługi klientów oraz stanowi istotny krok w strategicznym przygotowaniu PepsiCo do wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), którego obowiązkowe stosowanie planowane jest na luty 2026 roku. Projekt traktujemy jako rozwiązanie długofalowe, które stale rozwijamy, biorąc pod uwagę zmieniające się potrzeby naszych partnerów – podkreśla Piotr Danielik, Dywizyjny Kierownik Logistyki w PepsiCo.


Proces wdrożenia składał się z kilku etapów – od dokładnej analizy i zaprojektowania rozwiązań eliminujących papier, przez testy i optymalizacje, aż po pilotaż wśród 2000 klientów oraz szkolenia dla ponad 1000 kierowców i przedstawicieli handlowych. Nad projektem pracował 25-osobowy zespół. W pierwszym miesiącu działania systemu, od 12 do 31 maja bieżącego roku, zrealizowano 94 396 zamówień na dostawy i odbiory oraz 70 157 wizyt u klientów objętych nowym procesem. Obecnie ponad 60 proc. klientów PepsiCo z sektora B2B korzysta z takiego rozwiązania, a pozostali używają tylko jednej kopii dokumentu w formie papierowej.

Źródło: PepsiCo

Zobacz również


Przeczytaj