Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się

Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się
Strona Główna/Artykuły/Pierwszy trójkołowy wózek widłowy Bobcat z akumulatorem litowo-jonowym

MAGAZYN

Pierwszy trójkołowy wózek widłowy Bobcat z akumulatorem litowo-jonowym

Nowa seria B16-20-NT to pierwsze trójkołowe wózki widłowe firmy Bobcat wykorzystujące wyłącznie najnowsze akumulatory litowo-jonowe. Modele B16NT, B18NT oraz B20NT są przeznaczone specjalnie do zastosowań lekkich i średnich. Dzięki niewielkiej konstrukcji, dużej zwrotności i napędowi bez emisji to inwestycja w przyszłość logistyki wewnątrzzakładowej.


Data publikacji: 14.11.2025

Data aktualizacji: 14.11.2025

Podziel się:

Kompaktowe trójkołowe wózki widłowe z serii NT zapewniają udźwig 1,6–2,0 t przy środku ciężkości 500 mm. Wyposażone w dwa silniki napędowe 4,5 kW, silnik hydrauliczny 12 kW oraz akumulator litowo-jonowy niewymagający konserwacji, zapewniają dużą wydajność. Modele te robią szczególne wrażenie w wąskich alejkach magazynów dzięki doskonałej zwrotności i małemu promieniowi skrętu.

Ergonomiczne fotele operatora ze sporym miejscem na nogi, niskim wsiadaniem i nowoczesnymi elementami sterowania – obejmującymi intuicyjny wyświetlacz kolorowy z diagnostyką i podręcznym sterowaniem – zapewniają wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa podczas codziennego użytkowania. Zabezpieczenia uzupełnia elektryczny hamulec postojowy z hamowaniem rampą.

Własne akumulatory litowo-jonowe

Poza wprowadzeniem na rynek nowej serii B16-20-NT, firma Bobcat wprowadza również własne akumulatory litowo-jonowe. Można je zamówić jako alternatywę dla akumulatorów ołowiowo-kwasowych dla obecnych elektrycznych wózków widłowych.

Nowe akumulatory są dostępne w wersjach 400 oraz 600 Ah – niezależnie od napięcia i serii – i można je bez problemu zintegrować z szyną CAN wózka, dzięki czemu oddzielny wyświetlacz staje się zbędny. W ogniwach wykorzystywany jest fosforan litowo-żelazowy (LiFePO4, czasem zwany LFP) zapewniający duże bezpieczeństwo i długi okres użytkowania. Dzięki wbudowanemu układowi zarządzania temperaturą użytkowanie jest możliwe nawet w temperaturach równych -18°C. Układ telematyki i diagnostyki Machine IQ, który pozwala na odczyt ważnych danych w czasie rzeczywistym, zapewnia dodatkową przejrzystość i kontrolę.

Nie tylko okres użytkowania akumulatorów litowo-jonowych jest dwa do trzech razy dłuższy niż w przypadku konwencjonalnych akumulatorów ołowiowo-kwasowych, ale również wymagają one mniej konserwacji i zapewniają wyższą efektywność. Aplikacja Bobcat Machine IQ może służyć do łatwego monitorowania i analizy danych roboczych, cykli ładowania i stanu akumulatora. Dodatkowym plusem jest gwarancja na 5 lat lub 10 tys. godzin pracy.

Inteligentna infrastruktura ładowania

Firma Bobcat opracowała własną serię wydajnych rozwiązań do ładowania nowych akumulatorów litowo-jonowych. Przy ich projektowaniu priorytetem były efektywność i szybkość. W zależności od modelu pełne ładowanie zabiera około dwie godziny przy wydajności ładowania 300 A.

Ładowarki są dostępne do systemów 51,2 V oraz 80 V, obejmują wydajność 400 do 600 Ah. Dzięki elastycznym połączeniom (np. wtyki 16 A/32 A) i solidnej konstrukcji są one idealne do wielu zastosowań, czy to w istniejących stacjach ładowania, czy też umieszczone na terenie prac. Dzięki niewielkim układom ładującym procedura ładowania jest zawsze bezpieczna i dostosowana do bieżącego stanu akumulatora, co wydłuża jego żywotność.

Wniosek: warto patrzeć w przyszłość

Nowe wózki widłowe z akumulatorami Li-Ion z serii BNT, nowe akumulatory litowo-jonowe oraz odpowiadające im szybkie ładowarki dowodzą, że firma Bobcat jest zaangażowana w tworzenie przyjaznej dla środowiska i efektywnej logistyki wewnętrznej. Połączenie zeroemisyjności, duża przyjazność dla użytkownika oraz nowoczesne zarządzanie energią sprawiają, że seria B16-20NT oraz akumulatory litowo-jonowe Bobcat to idealne rozwiązanie dla firm patrzących w przyszłość.

Najważniejsze informacje techniczne dotyczące serii B16-20NT

  • Udźwig: 1,6–2,0 t przy 500 mm
  • Dwa silniki napędowe (2 × 4,5 kW)
  • Akumulator litowo-jonowy niewymagający konserwacji (277–412 Ah / 14,18–21,09 kWh)
  • Czas ładowania: ok. 2 godz. (z użyciem szybkiej ładowarki 150–200 A)
  • Integracja szyny CAN
  • Gwarancja na akumulator 5 lat/10 tys. godzin
  • Standardowy elektryczny hamulec postojowy z hamowaniem rampą
  • Ergonomiczna kabina operatora z opcjonalnym układem podręcznego sterowania
  • Prędkość podnoszenia ze sterowaniem proporcjonalnym

Zobacz również


Przeczytaj