SUPPLY CHAIN
Przejrzyste i sprawne procesy wyznacznikiem efektywnych łańcuchów dostaw
Operatywny łańcuch dostaw to w handlu podstawa. Ważnym jego aspektem jest zoptymalizowanie przepływu towarów i informacji na każdym etapie. To oznacza, że każde ogniwo musi działać sprawnie, bez opóźnień i błędów. W przypadku zakłóceń w którymkolwiek jego punkcie cały proces może ulec destabilizacji, co w efekcie prowadzi do niezadowolenia klienta, strat finansowych i utraty zaufania.
Data publikacji: 14.07.2023
Data aktualizacji: 17.08.2023
Podziel się:

W obliczu dynamicznie zmieniających się warunków rynkowych oczekiwania firm, zwłaszcza działających w branży FMCG koncentrują się wokół bezpieczeństwa i terminowości dostarczanych ładunków oraz maksymalnego uproszczenia i przyspieszenia procesów. CHEP, lider wynajmu palet i globalny ekspert w łańcuchach dostaw upatruje rozwiązania tych kwestii w symplifikacji.
– Pewność stabilnych i terminowych dostaw, to jeden z najistotniejszych aspektów prowadzenia biznesu. Pandemia, braki w zaopatrzeniu czy kryzysy geopolityczne zachwiały dotychczasowym modelem łańcucha dostaw. W CHEP wiemy, że oczekiwania naszych partnerów możemy zrealizować stawiając na łatwość w obsłudze i zarządzaniu ruchami paletowymi. Upraszczając to, co skomplikowane, jesteśmy w stanie zoptymalizować procesy ciągu zaopatrzenia na każdym jego etapie. – mówi Joanna Łoboda, Senior Manager, Business Development CHEP.
CHEP dostarcza usługę poolingu palet, która działa na zasadzie ich wynajmu w systemie współdzielenia i ponownego wykorzystania. Celem marki jest, by ciąg dostaw odbywał się w sposób niezakłócony, zrównoważony oraz dopasowany do potrzeb biznesowych klienta. Kontrahenci korzystają z palet, gdy tego potrzebują, a za ich dostarczenie, odbiór i serwis dba CHEP. Bezpieczeństwo dystrybucji m.in. zapewnia blisko 360 mln nośników, którymi globalnie dysponuje firma.
Taki model działalności sprawia, że w centrum zainteresowania CHEP zawsze jest klient, któremu oferuje nie tylko samą usługę, ale także swoją wiedzę i doświadczenie oraz zaangażowanie i energię całego zespołu. CHEP stawia na partnerstwo i współpracę. Jest w codziennym kontakcie ze swoimi partnerami, słucha ich opinii, przeprowadza badania satysfakcji z dostarczanych im usług. Wszystko po to, by tworzyć jeszcze lepsze i bardziej innowacyjne rozwiązania.
– Głos naszych klientów jest dla nas ważny, cenimy sobie ich uwagi i działamy tak, by usprawnić te elementy, które są przez nich zgłaszane. Tym sposobem np. przyśpieszyliśmy czas obsługi kierowców do maksymalnie 2 godzin, by utrzymać terminowość w dostarczaniu palet. Obecnie 100% zamówień obsługiwanych jest z 95% skutecznością, w oczekiwanym oknie godzinowym. – zapewnia Łukasz Faltynowski, Customer Service Key Accounts Manager w CHEP.
CHEP dysponuje cyfrowymi narzędziami, do sprawnego zarządzania dostępnymi zasobami, optymalizowania tras transportu, monitorowania stanu i lokalizacji palet oraz zapewnienia szybkiej i dokładnej wymiany informacji z klientami.
Jednym z digitalowych narzędzi jest platforma myCHEP, dzięki której klienci CHEP mogą utrzymać kontrolę nad obrotem palet. Prosty w obsłudze i intuicyjny myCHEP umożliwia m.in. deklarowanie transferów, zlecenie odbioru palet, podgląd dokumentów i śledzenie operacji w czasie rzeczywistym. Platforma przyspiesza i upraszcza zadania administracyjne oraz zwiększa transparentność wykonywanych działań.
CHEP w swoich działaniach dąży do uproszczenia procesów, zapewnienia jakości i terminowości, aby sprostać wymaganiom współczesnego rynku logistycznego. Dodatkowo poprzez digitalizację umożliwia łatwiejsze monitorowanie i analizowanie danych, co pozwala na podejmowanie lepszych decyzji biznesowych. Dodatkową korzyścią ww. działań jest to, że klienci mogą planować swoje wydatki z większą pewnością i precyzyjniej kontrolować koszty swoich operacji logistycznych.
(Materiał promocyjny CHEP Polska)
Zobacz również