Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się

Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się
Strona Główna/Artykuły/Sandvik Mining: kluczem są trafne decyzje biznesowe

SUPPLY CHAIN

Sandvik Mining: kluczem są trafne decyzje biznesowe

Współpraca pomiędzy Pagero i Sandvik Mining rozpoczęła się w 2006 r. Po wprowadzeniu Pagero TMS Sandvik Mining uzyskał lepszą widoczność wewnętrznych i zewnętrznych procesów, wyższy stopień ich automatyzacji oraz lepszą kontrolę kosztów.


Data publikacji: 30.09.2023

Data aktualizacji: 30.10.2023

Podziel się:

Jeśli nie możesz czegoś zmierzyć, nie możesz tym zarządzać

Sandvik Mining (SM) należy do Grupy Sandvik – globalnego dostawcy sprzętu, narzędzi, usług i rozwiązań technicznych dla przemysłu wydobywczego. Prowadzi działalność w 130 krajach. Firma zarządza rocznie 170 tys. przesyłek przy kosztach frachtu wynoszących ok. 60 mln euro – stanowi to duże wyzwanie dla działu logistyki. Nieudana lub opóźniona dostawa części zamiennych może sprawić, że maszyny będą stały bezczynnie, co z kolei może skutkować wysokimi kosztami z powodu utraconej produkcji. Kilka lat szybkiego wzrostu w SM zwiększyło potrzebę lepszej kontroli kosztów transportu i jakości dostaw. Dlatego na szczeblu kierowniczym podjęto decyzję o scentralizowaniu funkcji logistyki spedycyjnej. Hasłem przewodnim zmiany były słowa: „Jeśli nie możesz czegoś zmierzyć, nie możesz tym zarządzać”.

Zarządzanie źródłami danych

Sandvik Mining wybrał platformę Pagero, która oferuje zaawansowane funkcje raportowania i analizy. Celem współpracy było ustanowienie wieży kontrolnej do zarządzania i monitorowania globalnego przepływu Sandvik. Utworzono ją w Dublinie w Irlandii. We współpracy z Pagero SM zbudował ramy dla sposobu prowadzenia operacji. Strukturę informacyjną i obszary odpowiedzialności podzielono na cztery poziomy: planowanie załadunku/wysyłki, zarządzanie odchyleniami, monitorowanie finansowe i planowanie strategiczne/taktyczne. Obecnie Pagero umożliwia regionom i segmentom SM śledzenie całego przepływu logistycznego. – Dzięki wszystkim źródłom informacji (ponad 100 podmiotów zewnętrznych) połączonym z Pagero zarządzamy teraz codzienną operacyjną logistyką wysyłkową, a także możemy dokonywać zaawansowanych kalkulacji kosztów, jakości i działań następczych – mówi Patrik Nygren, Program Manager Global Freight z SM.

Zautomatyzowana kontrola faktur

Ważnym aspektem wdrożenia było także zautomatyzowanie kontroli faktur, które obecnie są zarządzane przez Pagero TMS. Wprowadzone zmiany zaowocowały lepszym wglądem w realizowane procesy, wyższym stopniem ich automatyzacji oraz lepszą kontrolą kosztów. – Posiadanie kompletnych i rzetelnych informacji optymalizuje naszą zdolność do podejmowania właściwych decyzji, które skutkują wyższą jakością oraz większymi oszczędnościami – mówi Nygren. – Jako firma świadoma ekologicznie monitorujemy i dokumentujemy wpływ naszych przesyłek na klimat. Również w tym przypadku Pagero odegra kluczową rolę – dodaje.

O Pagero

Wierzymy, że kupowanie i sprzedawanie powinno być proste. Dlatego budujemy największą na świecie opartą na chmurze otwartą sieć biznesową. Łączy ona kupujących oraz sprzedających w celu automatycznej, zgodnej i bezpiecznej wymiany zamówień, faktur, instrukcji płatności i innych dokumentów biznesowych. Dzięki niej możesz dotrzeć do każdej firmy, w dowolnym miejscu na świecie.

Więcej informacji: https://tinyurl.com/2kdz5e96

 

Zobacz również


Przeczytaj