SUPPLY CHAIN
Trendy w e-commerce i w logistyce zwrotów – wyniki globalnego badania GXO
GXO, największy na świecie operator logistyki kontraktowej opublikował wyniki swojego najnowszego globalnego badania dotyczącego trendów w e-commerce oraz w zwrotach. Badanie przedstawia trendy w zwyczajach zakupowych konsumentów i zachowaniach detalistów oraz zależności między rozwojem e-commerce a większą liczbą zwrotów.
Data publikacji: 18.08.2021
Data aktualizacji: 04.07.2023
Podziel się:

Kluczowe wnioski płynące z badania:
- 72% detalistów inwestuje w procesy zarządzania zwrotami.
- Ponad jedna czwarta detalistów zainwestowała ostatnio w dodatkową powierzchnię magazynową.
- 57% konsumentów twierdzi, że posiadanie zrównoważonego programu zwrotów jest ważnym czynnikiem podejmowania decyzji przy dokonywaniu zakupów online.
- W ciągu ostatnich 12 miesięcy:
-
- 36% detalistów stwierdziło wzrost liczby zwrotów online.
- 37% detalistów przyznało, że zwroty zwiększyły ich koszty operacyjne.
- 42% konsumentów potwierdziło, że zwróciło przynajmniej jedną sztukę odzieży zakupionej online.
-
Richard Cawston, Prezes GXO w Europie, powiedział: “Obserwujemy dynamiczny rozwój outsourcingu wśród detalistów. Pragną oni pozbyć sie ryzyka związanego z ich łańcuchami dostaw. Poszukują takiego partnera logistycznego, który dzięki zaawansowanej technologii i skali działania, będzie wspierał rozwój ich biznesów e-commerce. Szczególnie wobec coraz większego zapotrzebowania w obszarze zarządzania zwrotami, dlatego że wymagją one zastosowania specjalistycznej technologii do optymalizacji zapasów.”
57% konsumentów twierdzi, że posiadanie zrównoważonego programu zwrotów jest ważnym czynnikiem podejmowania decyzji przy dokonywaniu zakupów online.
GXO wspiera swych klientów w dostosowaniu się do dynamicznego rozwoju e-commerce zapewniając rozwiązania dotyczące logistyki zwrotów na wielką skalę. Aż 35% towarów kupionych online jest zwracanych. Przewiduje się, że zapotrzebowanie na usługi logistyki zwrotów wzrośnie w znaczacy sposób. Krajowa Federacja Handlu Detalicznego (NRF) prognozuje, że wydatki w tym obszarze wzrosną do 604 mld $ do 2025 roku. Konsekwentna automatyzacja centrów logistycznych GXO zapewnia coraz większą skuteczność, szybkość i bezpieczeństwo. Dzięki zastosowaniu własnego oprogramowania oraz eksperckiej wiedzy w zakresie projektowania łańcuchów dostaw GXO może tworzyć dedykowane, zautomatyzowane rozwiązania odpowiadające konkretnym potrzebom i prognozwać przyszłą wielkość zwrotów produktów.
Przedstawione wnioski pochodzą głównie z dwóch badań zleconych przez GXO i przeprowadzonych przez Statista. Dane dotyczące detalistów zostały zebrane od 360 respondentów reprezentujących firmy różnej wielkości w USA, Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii. Dane konsumenckie pochodzą od około 4,000 respondentów z różnych grup demograficznych. Wyniki zostały uzupełnione o wewnętrzne dane GXO oraz informacje kontekstowe ze źródeł zewnętrznych.
O GXO Logistics
GXO Logistics, Inc. (NYSE: GXO) jest największym na świecie operatorem logistyki kontraktowej. GXO dąży do zapewnienia atrakcyjnego miejsca pracy opartego na różnorodności dla blisko 94 000 pracowników 869 centrach logistycznych o łącznej powierzchni 20 mln m2. Firma współpracuje z największymi globalnymi markami na świecie, dostarczając dedykowane, zwinne i skalowalne rozwiązania logistyczne wykorzystujące najnowsze technologie. Pomimo wiodącej pozycji na rynku, GXO posiada tylko 5% szybko rosnącego rynku logistycznego w Europie i Ameryce Północnej, wartego 430 mld dolarów. Siedziba GXO znajduje się w Greenwich, Conn, USA. Więcej informacji dostępnych jest na stronie GXO.com, a także na profilach GXO w mediach społecznościowych Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram oraz YouTube.
Źródło: GXO
Zobacz również