SUPPLY CHAIN
Zielona logistyka – zrównoważony transport i optymalizacja łańcucha dostaw
McKinsey wskazuje, że w 2021 r. inicjatywy biznesowe w celu przeniesienia produkcji bliżej klienta końcowego podejmowało jedynie około 17% największych firm, ale już w 2022 roku odsetek ten wynosił 42%. W ubiegłym roku opisywany trend był podtrzymany między innymi ze względu na inflację oraz niestabilną sytuację geopolityczną. Tylko na terenie Unii Europejskiej w swoich strategiach zaopatrzenia 47% nabywców zwiększyło nearshoring, 22% reshoring – przenoszenie produkcji do kraju macierzystego – a 31% udział obu podejść. Biorąc pod uwagę, że sytuacja makroekonomiczna nadal jest niepewna, można przypuszczać, że w najbliższym czasie firmy utrzymają obecną politykę związaną z łańcuchem dostaw.
Ograniczanie śladu węglowego jest aktualnie nie tylko trendem wynikającym z presji społecznej, ale przede wszystkim obowiązkiem każdego przedsiębiorcy. Klienci coraz częściej zwracają uwagę na to, w jaki sposób dana firma działa dla środowiska, równoważąc ślad węglowy. Takie działania coraz częściej wymuszane są również przez zmieniające się przepisy oraz ogólne trendy rynkowe.
07.03.2024
Podziel się:
![](https://cms.logistics-manager.pl/wp-content/uploads/2024/03/Projekt-bez-nazwy-2024-03-07T125218.328.png)
![](https://cms.logistics-manager.pl/wp-content/uploads/2024/03/L.-Lukasiewicz_Mat.-prasowy-e1709812399268.jpg)
Łukasz Łukasiewicz
Operations Manager
SwipBox Polska
Zobacz również