Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się

Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się
Strona Główna/Artykuły/Jak z rozwojem infrastruktury poszerza się perspektywa operatorów multimodalnych?

SUPPLY CHAIN

Jak z rozwojem infrastruktury poszerza się perspektywa operatorów multimodalnych?

Polska logistyka stoi przed okresem dynamicznych przemian. Inwestycje w infrastrukturę morską, kolejową i drogową otwierają nowe możliwości dla operatorów multimodalnych. Nasze porty rozwijają się dynamicznie, a wolumen obrotu wzrasta w tempie kilkunastu procent rocznie. Planowane są kolejne projekty, które zwiększą ich przepustowość i możliwości operacyjne. Infrastruktura drogowa jest stale rozwijana i modernizowana. Jednocześnie podejmowane są działania na rzecz poprawy konkurencyjności transportu kolejowego. Wszystkie te zmiany wspierają polskich operatorów multimodalnych i tworzą nowe możliwości dla firm zajmujących się importem i eksportem.


Data publikacji: 19.03.2025

Data aktualizacji: 19.03.2025

Podziel się:

Porty morskie - kluczowy element ekosystemu multimodalnego

Polska wzmacnia swoją pozycję na logistycznej mapie Europy. Gdański Baltic Hub to największy obecnie terminal kontenerowy na Bałtyku. Wyniki związane z przeładunkami kontenerowymi w Gdyni oraz plany przebudowy portu Szczecinie-Świnoujściu napawają optymizmem. Infrastruktura ta buduje już w chwili obecnej i perspektywicznie będzie umacniała dalej konkurencyjność polskich operatorów multimodalnych, zapewniając płynność i optymalizację czasową łańcucha dostaw.

Gro zleconych nam operacji logistycznych zależy od efektywnego wykorzystania infrastruktury portowej Baltic Hub w Gdańsku. Porty w Gdyni i Szczecinie-Świnoujściu, są doskonałym uzupełnieniem naszej sieci logistycznej. Liczymy i czekamy na dalszy rozwój polskich portów. Widzimy w nich kluczowy składnik naszego biznesu multimodalnego – mówi Wojciech Wytrykowski, Dyrektor Zarządzający Hegelmann Multimodal Poland.

Port w Szczecin-Świnoujście po modernizacji może przyciągnąć większe wolumeny ładunków, konkurując z Hamburgiem czy Bremerhaven, stać się główną opcją wyboru dla środkowoeuropejskich Państw bez dostępu do morza, takich, jak Czechy, Słowacja, Austria czy Węgry. Rosnąca liczba serwisów i atrakcyjniejsze stawki frachtowe mogą wpłynąć na ich znaczenie w europejskiej logistyce.

Czas na większą dynamikę zmian dla kolei i infrastruktury lotniczej

Rosnąca sieć terminali intermodalnych i inwestycje w infrastrukturę kolejową pozwalają na coraz sprawniejsze przeładunki i redukcję kosztów transportu. Dobrym przykładem pozytywnych zmian jest przebudowa terminalu w Małaszewiczach. To jeden z ważniejszych węzłów w ramach koncepcji programu TEN-T, a dla Polski można śmiało powiedzieć, że jeden z kluczowy punkt Nowego Jedwabnego Szlaku. Podobne inwestycje w innych lokalizacjach, rozwiązania infrastrukturalne na terenach przygranicznych, mogą sprawić, że Polska stanie się głównym hubem multimodalnym dla Europy Środkowo-Wschodniej.

Nie zapominajmy również o transporcie lotniczym. Koncept powstania CPK niesie obietnicę zwiększenia dynamiki operacji zleconych przez rodzimych eksporterów i importerów. Sama kwestia dopuszczenia do obsługi największych samolotów transportowych oraz nocnych lotów, buduje mnogość nowych opcji. Jest ich zdecydowanie więcej. Ich siła tkwi w możliwości centralizacji i połączenia z infrastrukturą kolejową i drogową.


Rozwój infrastruktury portowej, terminali intermodalnych i centrów logistycznych wskazuje, że multimodalność stanie się fundamentem nowoczesnego transportu.


Przyszłość multimodalności w Polsce

Rozwój infrastruktury portowej, terminali intermodalnych i centrów logistycznych wskazuje, że multimodalność stanie się fundamentem nowoczesnego transportu. Hegelmann Multimodal Poland nie tylko reaguje na te zmiany, ale aktywnie je wykorzystuje do budowania przewagi konkurencyjnej.

Naszym celem jest dalsza integracja usług transportowych, rozwój globalnej sieci oraz inwestycje w strategiczne centra logistyczne blisko portów morskich, CPK oraz infrastruktury kolejowej. To klucz do efektywności operacyjnej i wzrostu – podsumowuje Wojciech Wytrykowski.

Polska ma szansę stać się wiodącym hubem multimodalnym Europy. Warunkiem sukcesu będzie dalsze inwestowanie w infrastrukturę i ścisła współpraca sektora publicznego z operatorami logistycznymi.

Hegelmann Multimodal Poland oferuje pełen zakres usług logistycznych, wykorzystując sieć terminali intermodalnych, centra dystrybucyjne i magazyny. Firma działa na zasadzie kompleksowej platformy transportowej, uzupełniając swoje usługi m.in. o ubezpieczenia ładunków poprzez własnego brokera oraz operacje handlingowe w strategicznych lokalizacjach. Jako szybko rozwijająca się i ambitna firma spedycyjna, Hegelmann Multimodal Poland zapewnia również profesjonalne usługi transportowe LCL, oferując najlepsze alternatywy dla mniejszych przesyłek.

– Nasze centra logistyczne, w tym te w Warszawie i Poznaniu, są zlokalizowane w newralgicznych punktach Polski, co zapewnia optymalizację kosztów i czasu dostaw – podkreśla Sławomir Rosak, Dyrektor Sprzedaży Hegelmann Multimodal Poland.

Sieć globalna Hegelmann Multimodal obejmuje rownież biura w Stanach Zjednoczonych, Chinach, Indiach, Turcji, Maroku, Gruzji, Kazachstanie, Uzbekistanie, Azerbejdżanie i Litwie, co umożliwia świadczenie usług w skali międzynarodowej. Firma łączy fracht morski, lotniczy i kolejowy, oferując rozwiązania dopasowane do indywidualnych potrzeb importerów i eksporterów.

Spółka posiada także doświadczenie w cargo specjalistycznym, w tym z transportem ładunkowa przewożonych w temperaturze kontrolowanej, czy ładunkach typu project cargo.

Dziś Grupa Hegelmann jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się grup transportowych w Europie, a spółki Hegelmann Poland działają w Polsce już od ponad 13 lat.

Zobacz również


Przeczytaj