Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się

Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się
Strona Główna/Artykuły/Nowa inicjatywa na nowe czasy – o Plebiscycie Logistics Awards

INTELIGENT TECHNOLOGIES

Nowa inicjatywa na nowe czasy – o Plebiscycie Logistics Awards

W polskiej gospodarce funkcjonują dziesiątki tysięcy logistyków, którzy w swojej codziennej pracy korzystają z naprawdę szerokiego wachlarza usług oraz produktów. Z moich rozmów z osobami reprezentującymi środowisko menedżerów łańcucha dostaw wynikało, że w przestrzeni mediowej brakuje inicjatywy, która na dużą skalę pozwalałaby wyrazić im swoje zdanie odnośnie dostępnej na rynku oferty produktowej i pozwoliłaby zweryfikować dominującą narrację marketingową dostawców.


Data publikacji: 14.05.2022

Data aktualizacji: 11.08.2023

Podziel się:

Choć z moim zespołem zdawaliśmy sobie sprawę, że tego typu projekt nie będzie prosty do zrealizowania, zaczęła kiełkować w nas potrzeba, aby oddać głos środowisku, pozwalając jego przedstawicielom na sprawiedliwą i merytoryczną ocenę pełnego spektrum oferty rynkowej. W końcu chcieliśmy przecierać szlaki i realizować inicjatywy dające naszym odbiorcom nową jakość. Już raz to zrobiliśmy, organizując dla Was konferencję Logistics Manager Masterclass, ale jeśli korzystacie chociażby z LinkedIna, to na pewno o niej słyszeliście 😊

Punktem wyjścia była zatem chęć usłyszenia głosu branży i przekonanie, że logistycy chętnie podzielą się swoimi opiniami oraz przemyśleniami. Z czasem idea projektu ewoluowała, przekształcając się w spójną wizję opartą na przemyślanej metodologii stworzonej z naszymi partnerami merytorycznymi. U jej podstaw od zawsze leżały jednak dwa założenia – pełna transparentność oceny, a także sztywne i niezmienne ramy projektu, które nigdy nie będą dopasowywane czy naginane do aktualnie uczestniczących w nim partnerów.

Tak narodził się projekt plebiscytu Logistics Awards Poland, który jest kolejną inkarnacją podobnych wydarzeń organizowanych w wielu krajach europejskich – dostosowaną jednak zarówno metodologicznie, jak i organizacyjnie do struktury oraz specyfiki polskiego rynku logistycznego. Decydując się na zorganizowanie tak rozbudowanego projektu, odwołujemy się do łacińskiej etymologii słowa „plebiscyt”, które określa inicjatywę pozwalającą na bezpośrednie głosowanie danej grupie docelowej i wyrażenie aprobaty lub dezaprobaty w odniesieniu do – w tym przypadku – aktualnej oferty rynkowej usług oraz produktów.

 

 

Policzyć rzeczy niemierzalne

Długo rozmyślaliśmy nad tym, w jaki sposób zbadać czynniki, które na pierwszy rzut oka zdają się być niemierzalne (przynajmniej w sposób obiektywny), takie jak satysfakcja ze współpracy, przywiązanie do marki czy chęć polecenia danego rozwiązania kolegom po fachu. Ostatecznie wraz z niezależnymi ekspertami wspierającymi nas w procesie budowania metodologii naszej inicjatywy postanowiliśmy postawić na średnią ważoną łączącą punkt widzenia klienta końcowego i jego satysfakcję z korzystania z danego rozwiązania z perspektywą marki stojącej za daną ofertą.

W trzynastu tematycznych kategoriach plebiscytowych (o których opowiem Państwu w kolejnym wpisie) o końcowym sukcesie danego produktu lub usługi zadecyduje średnia ważona uwzględniająca następujące elementy:

A) Otwarte głosowanie na platformie logistics-awards.pl (każdy zdobyty punkt ma tutaj wagę 0,7) – aktualnie trwa proces publikacji zgłoszonych produktów i usług, ale już teraz mogą Państwo zapoznać się z pierwszymi markami, które odważyły się stanąć do rywalizacji i poddać się bezwzględnej ocenie rynku. W każdej z kategorii mogą Państwo zagłosować na jedną pozycję, a następnie wypełnić pogłębiającą ankietę badającą Państwa satysfakcję z użytkowania danego produktu lub usługi.

B) Ankiety wypełnione przez menedżerów związanych z łańcuchem dostaw (każdy zdobyty punkt ma tutaj wagę 1,0) – każdy logistyk, który zechce poświęcić kilka minut na pogłębioną ankietę satysfakcji i podzielić się swoimi wrażeniami oraz doświadczeniami z wykorzystania konkretnego produktu lub usługi może znacznie zwiększyć szanse danej marki na końcowy sukces w plebiscycie.

C) Ankiety wypełnione przez dostawców nominowanych usług i produktów (każdy zdobyty punkt ma tutaj wagę 0,3) – nie zapominamy o perspektywie marek, które mają możliwość opowiedzenia nam o swoich proklienckich inicjatywach czy uczestnictwie w transferze wiedzy w branży.

Przypisana do każdej z aktywności waga punktowa to współczynnik, przez który zostaną pomnożone zdobycze punktowe. Wszelkie aktywności związane z bezpośrednią opinią użytkowników konkretnych rozwiązań posiadają wysoką wagę punktową. Jak już wspominałem, w centrum plebiscytu leży bowiem chęć oddania głosu menedżerom łańcucha dostaw.

Pełna transparentność

Oprócz uzasadnionej matematycznie metodologii zbudowaliśmy również zaplecze merytoryczne, które pozwoli nam na zapewnienie pełnej transparentności w procesie przyznawania nagród plebiscytowych. Nad głosowaniem i zliczaniem punktów czuwał będzie niezależny audytor. Nad oceną oraz prawidłowym opunktowaniem ankiet plebiscytowych czuwała będzie kapituła projektu złożona z redaktorów naczelnych magazynów „Logistics Manager”, „Transport Manager”, „Production Manager”, a także z przedstawicieli niezależnych organizacji branżowych i środowiska akademickiego. Kapituła projektu wyłoni również laureatów w dwóch interdescyplinarnych kategoriach poprzez wewnętrzne głosowanie. Organy nadzorujące procesy plebiscytowe i ich przedstawicieli dokładniej przybliżymy Państwu w kolejnych wpisach.

Czy nasz projekt zapisze się złotymi zgłoskami w historii polskich inicjatyw mediowych skierowanych do branży logistycznej? Tego oczywiście nie wiemy, ale jako redakcja magazynu Logistics Manager możemy dołożyć wszelkich starań i uruchomić każde dostępne nam zasoby, aby po czterech miesiącach trwania plebiscytu Logistics Awards Poland podczas specjalnie zorganizowanej gali zaprezentować Państwu liderów branży. Liderów, których sami nam wskażecie.

Zapraszam do śledzenia strony Plebiscytu Logistics Awards: http://logistics-awards.pl/, a także dedykowanego hasztagu na LinkedInie #logisticsawardspoland – obiecujemy regularnie informować o postępach naszej inicjatywy.

Dominik Jańczak

Zobacz również


Przeczytaj