Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się

Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się
Strona Główna/Artykuły/PSIwms w Empiku: jedna platforma WMS do trzech kanałów sprzedaży i pełna integracja bez zakłóceń

MAGAZYN, INTELIGENTNE TECHNOLOGIE

PSIwms w Empiku: jedna platforma WMS do trzech kanałów sprzedaży i pełna integracja bez zakłóceń

Empik to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce, obecna na rynku od ponad 75 lat. Sieć obejmuje ponad 370 salonów stacjonarnych, a jej oferta zawiera produkty z ponad 20 kategorii. Rocznie zakupy w Empiku robi ponad 10 mln klientów, generując obroty przekraczające 4 mld zł. Operacje magazynowe realizowane są w nowoczesnym centrum dystrybucyjnym o powierzchni 52 000 m², obsługującym kanały detaliczne, e-commerce i B2B. W zależności od sezonu, z systemu WMS korzysta tam od 200 do 400 pracowników.


Data publikacji: 16.07.2025

Data aktualizacji: 16.07.2025

Podziel się:

W ramach strategii rozwoju Empik zainwestował w rozbudowę magazynu centralnego, który został przystosowany do obsługi rosnącej sprzedaży internetowej. Istniejące trzy systemy WMS – jeden dla sprzedaży detalicznej oraz dwa lokalne systemy dla e-commerce i wydawnictwa – nie były w stanie w pełni obsłużyć nowych technologii. Konieczne stało się wdrożenie jednego, zintegrowanego systemu WMS, który zapewniłby pełną obsługę operacyjną i elastyczność technologiczną. Wybór padł na PSIwms.

Wdrożenie PSIwms w działającym centrum dystrybucyjnym

Wyzwanie było niemałe: trzeba było zastąpić trzy różne systemy działające równolegle w aktywnym magazynie, bez ryzyka przestojów. Kluczowym czynnikiem wyboru PSIwms była duża elastyczność rozwiązania oraz doświadczenie zespołu PSI w integracji automatyki magazynowej od różnych dostawców. Wdrożenie objęło m.in. integrację z sorterem, przenośnikami Pick Tower, systemem put-to-light oraz automatycznym magazynem typu shuttle. Równolegle uruchomiono także system PSImfc do zarządzania przepływem transportu wewnętrznego. W celu zapewnienia ciągłości procesów biznesowych zdecydowano się na uruchomienie systemu w dwóch etapach, odpowiadającym obu kanałom. W pierwszej kolejności PSIwms wdrożono dla sprzedaży detalicznej. Aby nie zaburzyć pracy całej sieci sklepów, ta część procesu również była podzielona na etapy odpowiadające grupom towarowym. Dzięki temu zabiegowi obniżono ryzyko zaburzenia ciągłości dostaw w sieci dystrybucyjnej. Zyskali na tym także pracownicy magazynu, którzy mogli stopniowo zapoznawać się z nowymi procesami i systemem.

Kolejnym etapem prowadzonych działań było uruchomienie nowych procesów logistycznych w zakresie e-commerce. Jednym z kluczowych wyzwań projektu było pogodzenie odmiennych potrzeb kanałów online i sklepów stacjonarnych. E-commerce wymaga integracji sprzedaży z informacją o stanach magazynowych i sprawnej realizacji zamówień, natomiast dla sklepów istotna jest wydajność i niskie koszty logistyczne. Aby sprostać tym wymaganiom, system WMS został wyposażony w funkcję koszykowania zleceń: grupowania ich według określonych kryteriów i kierowania do wspólnego przetwarzania. Jeśli możliwe jest wydanie niemal całej palety z magazynu rezerw, system pomija kosztowną kompletację ręczną. Paleta trafia do sortowania, a nadwyżka zasila magazyn półkowy, z którego korzystają kompletujący zamówienia.

Wymierne korzyści i lepsze zarządzanie operacjami

Dzięki integracji różnych kanałów sprzedaży i zaawansowanej automatyki z jednym, wydajnym systemem zarządzania magazynem, Empik zyskał znaczące zwiększenie wydajności procesów logistycznych oraz obniżenie kosztów obsługi zamówień. System PSIwms usprawnił zarządzanie zapasami, przyjęciem i wydaniem towaru w różnych kanałach sprzedaży, zapewniając jednocześnie pełną integrację z automatyką.

Zobacz również


Przeczytaj